کشته و مجروح شدن دست کم ۱۹ کولبر طی چهار روز

فقط طی چهار روز، دستکم ۱۹ کولبر یا کاسبکار کورد با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی و یا بر اثر حوادث کشته و یا مجروح شدند.

 بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط کولبر نیوز از روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ تا روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، دست کم ۱۹ کولبر و کاسبکار کورد با تیراندازی مستقیم نیروهای حکومتی و یا بر اثر حوادث کشته و مجروح شده‌اند.

 بنابراین گزارش روز جمعه ۱۸ اسفند ماه «هیوا رحیم پناه» در نوار مرزی «هنگژال» بانه توسط نیروهای نظامی دستگیر شده و پس از شکنجه و ضرب و شتم، نیروهای نظامی از فاصله نزدیک به پای وی شلیک کرده و وی را به شدت مجروح می‌نمایند.

 در همین روز در نوار مرزی «نوسود» نیروهای نظامی به وسیله سلاح ساچمه‌ای گروهی از کولبران را هدف قرار داده و یک کولبر اهل سقز هدف ۵۰ گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته و به شدت مجروح شده است. هویت این کولبر «فایق به نیا» احراز شده است.

 شامگاه جمعه نیز یک کولبر اهل شهر جوانرو  با نام «بهمن بدری» به دلیل سقوط از خودرو حامل کولبران به شدت مجروح شده و به مراکز درمانی منتقل شده است.

 روز شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، به دلیل تیراندازی نیروهای نظامی به یک خودروی حامل کاسبکارهای کورد در مریوان و واژگونی خودرو، یک کاسبکار با نام «آرام منوچهری» کشته شده و دو تن دیگر مجروح شده‌اند که حال یکی از مجروحین با نام «سیوان» اهل روستای «گاگل» وخیم بوده و به بیمارستانی در سنه منتقل شده است.

در همین روز در نوار مرزی  «هنگژال» بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی دو کولبر اهل سقز که یکی از آنها ۱۷ ساله بوده مجروح شدند. هویت این دو کولبر «آرمان حسینی» ۲۶ ساله و «شاهین محمدی» ۱۷ ساله احراز شده است.

 روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز در نوار مرزی «نوسود» دو کولبر با تیراندازی مستقیم و همچنین سنگ پرانی نیروهای نظامی مجروح شدند.  در این روز یک کولبر میانسال اهل روستای «هشمیز» از توابع سنه با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی از ناحیه دست چپ مجروح شده و همچنین به دلیل سنگ پرانی نیروهای نظامی یک کولبر دیگر با نام «امید مرادی» اهل شهر مریوان از ناحیه پای چپ مجروح شده است.

 روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز به دلیل تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در نوار مرزی «نوسود» ۴ کولبر مجروح شدند.  هویت کولبرهای مجروح «مسعود منصوری»، هادی و محمد( نام خانوادگی نامشخص)  احراز شده و هنوز هویت کولبر چهارم محرز نگردیده است.

 در همین روز در مسیر شهر پاوه به دلیل تصادف خودروی حامل کولبرها، ۵ کولبر اهل شهر ثلاث باوجانی مجروح شدند. هویت دو تن از مجروحان،  «ناصح محمدیان» و «آکام ویس مرادی» احراز شده و هنوز هویت سه کولبر دیگر مشخص نشده است.