تصویر

«با تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، آزادی خلق‌ها و زنان را تضمین خواهیم کرد»

لیان شیندا عضو کمیته آموزش جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) توطئه بین المللی ۹ اکتبر را محکوم کرد و گفت: «با تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، آزادی خلق‌ها و زنان را تضمین خواهیم کرد.»

لیان شیندا عضو کمیته آموزش کژار در گفتگویی با خبرگزاری فرات (ANF) گفت: «ما توطئه بین‌المللی که در شخص رهبر آپو، علیه خلق کورد، پ‌ک‌ک و همه خلق‌های دیگر انجام گرفت را محکوم می‌کنیم. با احترام و تحسین از همه شهدا، رفقا و خلق میهن‌دوستی که در چارچوب کارزار «نمی‌توانید خورشید ما را خاموش کنید» جان خود را فدا کردند، یاد می‌کنیم؛ در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آوریم و عهد خود را دوباره تکرار می‌کنیم تا راه آنها را ادامه دهیم، سیستم شکنجه و انزوا را در هم شکنیم و آزادی فیزیکی رهبر آپو را تضمین کنیم.»

«آنچه زندگی را روشن می‌کند خورشید نیست، بلکه یک هدف روشن است»

این کنش‌ها با هدف مشخصی انجام می‌شد؛ گفته‌ای هست که می‌گوید «آنچه زندگی را روشن می‌کند خورشید نیست، بلکه هدف روشن است.» آن زمان هم خلق کورد هدف خود را مشخص کرده بودند. زنان، جوانان، سالمندان و همه اقشار جامعه در آن کنش‌ها شرکت داشتند. آنچه روح انسان را روشن می‌کند، جهان را روشن می‌کند، حس آزادی را ایجاد می‌کند، هدف روشن است. رهبر آپو آزادی ماست، هدف و هستی ماست، به همین دلیل کمپین شما نمی‌توانید خورشید ما را خاموش کنید شکل گرفت.»

«تبدیل به امید شد»

لیان شیندا در ادامه صحبت هایش گفت: «این توطئه تنها علیه یک فرد نبود، بلکه علیه خاورمیانه و کل بشریت با رهبری آمریکا، انگلیس، اسرائیل و بسیاری از کشورهای دیگر در راستای منافع استعماریشان بود. این توطئه در شخص رهبر آپو در هم شکست؛ رهبر آپو با ارائه پارادایمی جدید، سیستم ملت دموکراتیک کنفدرالیسم دموکراتیک، اجازه نداد که اهداف سیستم سلطه سرمایه‌داری جهانی محقق شود. همچنین با مدل کنفدرالیسم دموکراتیک برای خلق‌های فرودست و زنان به یک امید تبدیل شد.»

«آنها آزادی و آینده خود را در آن یافتند»

لیان شیندا عضو کمیته آموزش کژار گفت: «در جریان توطئه، یکی از جاهایی که بیشترین اعتراضات را نشان داد روژهلات کوردستان بود، این در حالی بود که این بخش از کوردستان را مانند سایر بخش‌ها تحت نفوذ پ‌ک‌ک تصور نمی‌کردند. اما خلق در این بخش سابقه طولانی مبارزاتی دارند و می‌دانند که چگونه و کجا اعتراض خود را نشان دهند. کنش‌ها و اعتراضات مختلفی برگزار شد، خلق شهدای زیادی تقدیم کرد، که در میان آنها کنش زهرای ۱۲ ساله شایان توجه بود؛ کسی که هستی و آزادی خود را در رهبر آپو می‌دید.

خلق روژهلات کوردستان و ایران دارای تاریخ کهن و فرهنگ مقاومت در برابر ظلم هستند و هرگز در برابر ظلم سر خم نکرده‌اند. از این به بعد هم باید به همین صورت باشد.»

«انقلاب ژن ژیان زندگی یک مقاومت تاریخی بود»

لیان شیندا عضو کمیته آموزش کژار اشاره کرد: «ژن ژیان آزادی یک کنش نبود، یک انقلاب به تمام معنا بود، یک مقاومت تاریخی بود؛ چراکه رهبر آپو گفت تا زنان آزاد نباشند، جامعه و زندگی آزاد نخواهد بود، زیرا زن زندگی است. ژن ژیان آزادی فقط یک شعار نبود، انفجاری تاریخی بود که ۵ هزار سال مسکوت مانده است.

انقلاب ژن ژیان آزادی آغازی بود و پایانی ندارد، هر روز خود را تجدید می‌کند و بزرگتر می‌شود و وحدت زنان و خلق‌ها را ایجاد می‌کند. آزادی و دموکراسی خلق‌ها را ایجاد می‌کند، وحدت زنان، انزوا را در هم خواهد شکست و نظام سلطه را ساقط می‌کند.»

لیان شیندا عضو کمیته آموزش جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) در پایان گفتگوی خود گفت: «فراخوان ما برای تمام خلق کورد این است که با همدلی و وحدت می‌توانیم خود را سازمان دهیم و جنگ را به پایان برسانیم. نسل‌کشی را بر ضد خلق‌ها نابود کنیم و آزادی فیزیکی رهبر آپو را تضمین کنیم و آزادی، هستی و هویت خودمان را به دست آوریم. بیایید امسال را سال قیام، مقاومت و وحدت کنیم و از راه آزادی جسمانی رهبر آپو به دموکراسی خلق‌ها، آزادی زنان و جامعه برسیم.»