در مردین زنان به پا خاستند و موانع پلیس را تخریب کردند

زنان در مردین کشتار زنان را محکوم کردند و با مقاومت خود، موانع پلیس را از بین بردند.

قتل زنان

پلاتفرم زنان شاهماران با هدف محکومیت کشتار زنان در منطقه آرتوکلوی مردین گرد هم آمد. زنان مقابل اتاق سازمان نظام‌ مهندسی دور هم جمع شده بودند و می‌خواستند راهپیمایی کنند. پلیس در مقابل پارک کارایولاری تلاش کرد راهپیمایی زنان را مسدود کند. در همین راستا، زنان با سر دادن شعارهای «ژن، ژیان، آزادی»، «دفاع از خود حق است، آنها را نمی‌توان محکوم کرد»، «مردان ظلم می‌کنند، دولت محافظت می‌کند» و «مانع ایجاد نکنید» به سمت پلیس راهپیمایی کردند. پس از دقایقی که با ضرب و شتم و محاصره پلیس مواجه شدند، در نتیجه مقاومت مداوم زنان، پلیس مجبور به برداشتن موانع و عقب نشینی شد.

پس از عبور زنان از موانع و برای محکوم کردن موضع پلیس به سمت جاده رفتند، تحصن کردند و جلوی تردد را گرفتند. شهروندان و مغازه‌داران اطراف با کف زدن و سوت زدن از زنان حمایت کردند.

گلزار ایپک بیلک عضو پلتفرم، خواسته‌های زنان را بیان کرد. گولزار ایپک بیلک با بیان اینکه زنان و کودکان به قتل می‌رسند و ترکیه به قبرستان کودکان تبدیل شده است، گفت: «کسانی که جلوی قاتلان را نمی‌گیرند، جلوی زنان را سد می‌کنند. در اینجا یک بار دیگر می‌گوییم که ما به عنوان زن هرگز از مبارزه دست نخواهیم کشید. سیاست‌های دولت رویکردی خصمانه با زنان دارد. ما هرگز این را نمی‌پذیریم. ما مبنای زندگی خود را بر اساس فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» خواهیم گذاشت و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. ما زندگی بدون خشونت ایجاد خواهیم کرد. روزانه ۳ تا ۵ زن کشته می‌شوند. ما مخالف کشتار زنان هستیم و اکنون در میدان هستیم تا اعتراض خود را نشان دهیم.»

پس از این سخنان، زنان با سر دادن شعار برای مدتی جلوی ترافیک را گرفتند و سپس به کنش خود پایان دادند.