ت‌ژک-اروپا کمپین ارسال نامه را آغاز کرد

ت‌ژک-اروپا اعلام کرد که کمیته وزیران شورای اروپا باید تصمیمات خود (در مورد امرالی) را بلافاصله و نه بعد از یک سال اجرا کند و اعلام کرد که کمپین ارسال نامه را از ۲۱ اکتبر آغاز خواهد کرد.

شورای هماهنگی جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور پایان دادن به شکنجه در امرالی، از امروز (۲۱ اکتبر) کمپین ارسال نامه به کمیته وزیران شورای اروپا را آغاز می‌کند. ت‌ژک-اروپا گفت: «با این کمپین خود را به مردم آلمانی، فرانسوی، فنلاندی، انگلیسی، عرب و بسیاری دیگر خواهیم رساند و حلقه‌های جدیدی را به حلقه‌های آزادی پیرامون رهبر آپو اضافه خواهیم کرد.»

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

«رهبر آپو ۲۶ سال است که در سلول انفرادی امرالی نگهداری می‌شود و ۴۳ ماه است که هیچ اطلاعی از وضعیت او دریافت نشده است. در امرالی یک رژیم خاص مغایر با موازین بشریت وجود دارد. انزوا و حملات سنگین دولت ترکیه علیه رهبر آپو به یک حمله نسل‌کشی علیه همه کوردها تبدیل شده است. این نظام فاشیستی هر روز به زنان، جوانان، فرهنگ، زبان، باورداشت، شیوه زندگی، طبیعت، تمام وجود و آزادی آنها حمله می‌کند.

در برابر شرایط اسارت که با توطئه بین‌المللی شروع شد، در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ کمپین 'آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد' با فعالیت‌های مختلف در ده‌ها مرکز در سراسر جهان راه‌اندازی شد. روز ۱۰ اکتبر امسال این کارزار وارد دومین سال خود شد. تأثیر جهانی اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان در فعالیت و کنش‌هایی که بیش از یک سال است در سراسر جهان برگزار می‌شود نشان داده شده است. این امر اهمیت همبستگی بین‌المللی را برای مردم، زنان و نیروهای تحت ستم علیه نظام برجسته کرده است. در سراسر جهان مردم کورد و دوستان مردم ما در جریان یک کارزار علیه شکنجه و انزوای مطلق رهبری هستند. آرمان و آرزوی مشترک همه بشریت جهان، آزادی رهبر آپو است. برای تقویت، رشد و توسعه این وحدت و اتحاد بزرگ؛ موضع‌گیری در برابر جنگ، نسل‌کشی، نظامی‌گری، تبعیض جنسی، نژادپرستی، تخریب طبیعت و مشکلات آب و هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این برای همه ما زنان بسیار مهمتر است. رهبر آپو خالق شعار 'ژن، ژیان، آزادی' است. رهبر آپو تمام زندگی خود را فدای آزادی زنان، آزادی خلق کورد و بشریت کرد. برای رسیدن به این امر، مبارزه و مقاومتی را که نمونه‌ای از آن در دنیا وجود ندارد، انجام داد و احیای باور و امید را ترویج کرد. رهبر ما ۲۵ سال است که در زندان امرالی در انزوای شدید به سر می‌برد و به مقاومت تاریخی خود برای آزادی زنان، جامعه و بشریت ادامه می‌دهد. رهبر آپو برای حل بسیاری از مشکلات و جنگ‌ها در جهان، به ویژه در خاورمیانه، پارادایم آزادی زن، دموکراتیک و اکولوژی را ترویج کرد.

کمیته وزیران شورای اروپا باید فورا گام‌های عملی برای توقف شکنجه بردارد

کارزار آزادی در سال دوم گسترش و ادامه خواهد یافت. کارزار 'آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد' پرمعناترین و ارزشمندترین اثر این دوران است. امروز که جهان ما مملو از جنگ‌های کثیف و وحشیانه قدرت‌های حاکم است، به چهره درخشان و دموکراتیک بشریت تبدیل شده است. تنها راه ایجاد صلح در خاورمیانه، زندگی بر اساس پارادایم دموکراتیک، آزادی زن و اکولوژی است. برای این کار باید نظام امرالی نابود شود و شرایطی فراهم شود که رهبر آپو آزادانه زندگی کند. کمیته وزیران شورای اروپا باید در تصمیمی که گرفته تجدید نظر کند. طولانی کردن این پروسه برای یک سال دیگر برای مردم ما، زنان و تمام دنیا قابل قبول نیست و به معنای نادیده گرفتن نظام شکنجه است. کمیته وزیران شورای اروپا باید فورا گام‌های عملی برای توقف شکنجه بردارد.

فراخوان به مردم اروپا

با در نظر گرفتن این موضوع، ما به عنوان جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) کمپین ارسال نامه به شورای اروپا بر اساس کمپین 'پرتوهای خورشید' در ۲۱ اکتبر را راه‌اندازی می‌کنیم. ما از همه مردم خود در اروپا می‌خواهیم که با درخواست‌های کتبی خود از وضعیت رهبری حمایت کنند. با این کمپین ما خود را به ملت‌های آلمانی، فرانسوی، فنلاندی، انگلیسی، عرب و بسیاری دیگر خواهیم رساند و حلقه‌های جدیدی را به حلقه‌های آزادی پیرامون رهبر آپو اضافه خواهیم کرد.

ما همچنین برای راهپیمایی ۱۶ نوامبر شروع به بسیج عمومی می‌کنیم

همچنین با این کمپین، برای راهپیمایی بزرگ تاریخی که در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۴ در کلن برای آزادی رهبر آپو برگزار خواهیم کرد، شروع به بسیج عمومی می‌کنیم. با اراده‌ای که زنان، مردم کورد و دوستانشان نشان دادند، بار دیگر آزادی رهبر آپو را در میدان‌ها فریاد خواهیم زد و برای اینکه تصمیمات اتخاذ شده در نشست وزیران شورای اروپا تا یک سال دیگر به طول نیانجامد مبارزه خواهیم کرد. به منظور پاسخگویی به نیروهای توطئه‌گر، از همه مردم و به ویژه زنان کورد می‌خواهیم که قویاً به کمپین ارسال نامه بپیوندند و خیابان‌ها را در روز ۱۶ نوامبر پر کنند. مبارزه ما به رهبری زنان کورد برای آزادی رهبر آپو، نظام شکنجه‌ی امرالی را در هم خواهد شکست و درس لازم را خواهد داد.»