یاد ناگیهان آکارسل بر سر مزار وی گرامی داشته شد

یاد روزنامه‌نگار و آکادمیسین، ناگیهان آکارسل که توسط دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسیده بود، بر سر مزار وی گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

یاد عضو مرکز تحقیقات ژنئولوژی، روزنامه‌نگار و آکادمیسین ناگیهان آکارسل در شهر سلیمانیه باشور کوردستان توسط دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسید، در دومین سالگرد شهادتش بر سر مزار وی در روستای گولیازی منطقه جیهان‌بییلی کاونیا گرامی داشته شد.

جمعیت زنان روزنامه‌نگار مزوپوتامیا ‌(م‌ک‌گ)، جمعیت روزنامه‌نگاران دجله فرات ‌(دف‌گ)، نماینده پارلمان از حزب دم پارتی در منطقه سِرت، صبحات اردوغان ساریتاش، روسای مشترک دم پارتی در آنکارا، سخنگوی مجلس زنان دم پارتی در منطقه کاونیا و زنان اهالی روستا در این مراسم یادبود مشارکت کردند. زنان پلاکارت‌هایی با عنوان ‌«ژن ژیان آزادی» را برافراشتند و بر سر مزار ناگیهان آکارسل حضور یافتند.

نماینده پارلمان، ساریتاش در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ناگیهان آکارسل یک رفیق ما است که زندگی‌اش را در میان مبارزه آزادی کوردستان و برای ایجاد حیات دمکراتیک و آزادی زنان،‌ سپری کرد. دارای کوشش و مبارزه جدی است. تمام زندگی خود را در این معنا برای ایجاد حیاتی نوین و برای زنان کوردستان و خاورمیانه فدا کرده است. ما می‌دانیم ذهنیتی که ناگیهان را به قتل رساند همان ذهنیتی است که گلستان تارا و هیرو بهاالدین را نیز به قتل رساند. ذهنیتی استعمارگر و سلطه‌گرای مَرد است. ما یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که این ذهنیت و تمام کسانیکه همدست و شریک هستند را محکوم می‌کنیم.‌»

پس از سخنرانی‌ها، زنان دسته‌های گل میخک بروی مزار ناگیهان آکارسل گذاشتند و این مراسم گرامی‌داشت با سردادن ‌شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.