تصویر

زنان ایتالیایی و کلمبیایی از کمپین ضد مجازات اعدام کژار حمایت می‌کنند

زنان ایتالیایی و کلمبیایی نیز از کمپین راه‌اندازی شده توسط جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) برای پایان دادن به اعدام‌ها در ایران حمایت کردند.

حمایت‌های جهانی از کمپین کژار

کژار که سازمان‌های مبارز برای حقوق زنان در روژهلات کوردستان را گرد هم می‌آورد، کمپین «نه به اعدام، بله به زندگی آزاد» را در چهاردهمین سالگرد اعدام شیرین علم‌هولی و رفقایش که در ۹ ماه می ۲۰۱۰ اعدام شدند، راه‌اندازی کرد.

این کمپین، که توسط بسیاری از سازمان‌های زنان از نقاط مختلف جهان مورد حمایت قرار گرفت، زنان ایتالیایی و کلمبیایی نیز از آن حمایت کردند.

هماهنگی زنان تورین ایتالیا در پیام ویدیویی حمایتی که به کژار ارسال کرد، اعلام کرد که آنها «در همبستگی با زنان تحت ستم رژیم زن‌ستیز ایستاده‌اند.»

این پیام به شرح زیر است: «ما به عنوان هماهنگی زنان تورین ایتالیا، همبستگی خود را با زنان تحت ستم رژیم جنسیت‌گرا و زن‌ستیز ایران اعلام می‌کنیم. به ویژه، ما خواهان آزادی فوری دو زن کورد محکوم به اعدام، پخشان عزیزی و شریفه محمدی هستیم. نه به مجازات اعدام، بله به زندگی آزاد. ژن، ژیان، آزادی.»

در اوایل ماه اوت، ضمن اینکه زنان کلمبیایی حمایت خود را از کمپین کژار اعلام کردند، انترناسیونالیست‌ها از یونان، مقدونیه و ایتالیا با حمایت از این کمپین در برابر اعدام فعالان حقوق زنان، پخشان عزیزی و شریفه محمدی حمایت خود را ابراز کردند.

مجازات اعدام برای پخشان عزیزی در ۲۳ جولای و برای شریفه محمدی در ۴ جولای صادر شد. هر دو زن در طول هفته‌ها بازداشت تحت شکنجه‌های شدید و اعمال غیرانسانی قرار گرفتند.