پایان نمایشگاه شهید هَرَکول با اهدای جوایز

هشتمین نمایشگاه کتاب شهید هَرَکول با تقدیر از موسسات، ناشران و نویسندگان به پایان رسید.

اداره فرهنگ شمال و شرق سوریه با حمایت اداره فرهنگ کانتون جزیر، هر ساله نمایشگاه کتاب شهید هرکول را برگزار می‌کند. در این نمایشگاه ناشران محلی و بین‌المللی شرکت می‌کنند. امسال نیز هشتمین نمایشگاه کتاب شهید هرکول با شعار «مطالعه را به شیوه‌ای از زندگی تبدیل کنیم» در سالن زانا در شهر قامشلو به مدت ۸ روز از ۱۵ اکتبر آغاز شد. امروز نمایشگاه در روز هشتم با برگزاری چندین کنش به پایان رسید.

در این ۸ روز بیش از ۱۴۳ هزار کتاب در موضوعات مختلف مانند ادبیات، داستان، رمان، شعر، تئاتر، پژوهش، فلسفه، علوم اجتماعی، سیاست، فکر، تاریخ، زبان، دستور زبان، فرهنگ لغت و کتاب‌های کودکان به زبان‌های کوردی (کرمانجی و سورانی)، عربی، ترکی، انگلیسی، روسی، فرانسوی، سریانی، ارمنی و آلمانی به نمایش گذاشته شد.

پیش از آغاز کنش‌های روز پایانی نمایشگاه، با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای راه آزادی آغاز شد. سپس سخنرانی اختتامیه نمایشگاه توسط مادر شهید هرکول، خدیجه ابراهیم، ایراد شد.

عَبودِ مَخسو از اعضای کمیته‌ی برگزارکننده‌ی نمایشگاه گفت: «هشت روز سرشار از علم را با هم به پایان رساندیم. این روزهای تاریخی در دل ما باقی خواهد ماند. ما به عنوان کمیته برگزاری از همه موسسات، مجلات و ناشران تشکر می‌کنیم. همچنین از خانواده شهید هرکول به خاطر حضور و مشارکت در این نمایشگاه قدردانی می‌کنیم.»

عبود مخسو در پایان سخنانش از اداره خودمدیریتی دموکراتیک تشکر کرد که این فرصت را برای مطالعه که ریشه در انقلاب دارد فراهم کرده است و افزود: «ما قول می‌دهیم که کنش‌های بیشتری در زمینه علمی برگزار کنیم.»

سپس رئیس مشترک اداره فرهنگ شمال و شرق سوریه سخنرانی کرد و گفت: «این فرصت که اداره خودمدیریتی فراهم کرده است بسیار خوب بود تا فرهنگ مطالعه در میان مردم شمال و شرق سوریه گسترش یابد.»

در پایان از سوی اداره فرهنگ شمال و شرق سوریه به ناشران، نویسندگان و انجمن‌هایی که در نمایشگاه شرکت کرده بودند، جوایزی اهدا شد