یونجا آکجی زندانی سیاسی اعتصاب کرده علیه حصر اوجالان اقدام فدایی انجام داد

​​​​​​​یونجا آکجی روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ در گروه T زندان زنان شاکران علیه حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد دست به اقدامی فدایی زد و به شدت زخمی شده بود و به بیمارستان منتقل شده بود، اما عصر دیروز شهید شد

یونجا آکجی با هدف پایان حصر اوجالان در زندان زنان شاکران با انجام اقدامی فدایی شهید شد.

 

یونجا آکجی به اتهام "عضویت در سازمان" مدت ۴ سال بود که در زندان شاکران محبوس بود. وی روز ۲۹ مارس برای محکوم کردن حصر عبدالله اوجالان دست به اقدام فدایی زد.

 

آکجی از ۱م مارس ۲۰۱۹ /۱۰ اسفند در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

آکجی به دلیل اقدام فدایی به شدت زخمی شده و به بیمارستان چگلی منتقل شده بود و عصر دیروز به دلیل شدت جراحاتش به شهادت رسید.

 

پس از انجام تحقیقات و کارهای اداری پیکر یونجا آکجی برای تشییع جنازه و خاکسپاری به آگری فرستاده شد.

 

زولکوف گزن نیز روز ۱۷ مارس ۲۰۱۹ /۲۶ اسفند در زندان تکیرداغ، آیتن بچت روز ۲۳ مارس ۲۰۱۹ /۳ فروردین در زندان گبزه کوجالی، زهرا ساغلم روز ۲۴ مارس ۲۰۱۹ /۴ فروردین در زندان اولتوی ارزروم و مدیا چنار روز ۲۵ مارس ۲۰۱۹ /۵ فروردین در گروه E زندان مردین با هدف محکومیت و پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد اقدام فدایی انجام داده و شهید شده بودند.

 

پیکر این ۴ تن توسط دولت ربوده شده و بعدا در زیر فشار و محاصره پلیس و ژاندارم ترک به خاک سپرده شدند.

 

در شهر کریفیلد آلمان نیز روز ۲۰ فوریه ی ۲۰۱۹ /۱ اسفند اوغور شاکار برای پشتیبانی از اعتصاب غذای فعالین و پایان دادن به حصر اوجالان خود را به آتش کشید و در نهایت در روز ۲۲ مارس ۲۰۱۹/ ۲ فروردین در بیمارستان شهید شد.

 

یونجا آکجی روز ۲۰ مارس ۲۰۱۹ /۹ فروردین در گروه T زندان زنان شاکران اقدام فدایی انجام داده و روز ۱م آوریل شهید شد.