چیفت‌یورَک: ما باید در همه میادین نارضایتی شدید خود را نشان دهیم

سینان چیفت‌یورک نماینده دم پارتی گفت که این عملا یک کودتای مستقیم است و از همه اپوزیسیون و افکار عمومی دموکراتیک خواست تا مخالفت شدید خود را نشان دهند.

سینان چیفت‌یورک نماینده وان از دم پارتی در مورد غصب شهرداری جولمرگ با خبرگزاری فرات صحبت کرد و گفت که این غصب نه تنها تصرف اراده خلق بلکه یک کودتای مستقیم است. سینان چیفت‌یورک با اشاره به اینکه این حمله به اراده خلق کورد است گفت: «من این مصادره اراده را به شدت محکوم می‌کنم و از خلق خود، همه خلق‌های جهان و همه افراد با وجدان می‌خواهم که خواست خود را نشان دهند. این مخالفت سیاست حاکم با روند دموکراتیک است. از یک طرف قیم را منصوب می‌کند و از طرف دیگر خلق را از بیرون رفتن و نشان دادن نارضایتی دموکراتیک خود منع می‌کند. اراده خلق را به زور می‌گیرند و سپس اعتراض مدنی دموکراتیک خلق را که اولین حق آنها است ممنوع می‌کنند. «ائتلاف جمهور» سال‌هاست که در انتخابات شکست می‌خورد. کسی که در انتخابات شکست خورده می‌خواهد از طریق انتصاب قیم پیروز شود. آنها نمی‌خواهند کوردها خودشان را مدیریت کنند. بنابراین از اتحاد خلق و شهرداری‌ها هراس دارند.»

سینان چیفت‌یورک با بیان اینکه واژه‌های «عادی‌سازی» و «نرمش داشتن» اعتباری ندارند گفت: «می‌بینیم که در این عادی‌سازی خلق کورد وجود ندارد. این مشکل همه است. ج‌ه‌پ باید روی حل دموکراتیک مسئله کوردها تمرکز کند. ما از خلق کوردستان و ترکیه می‌خواهیم که اعتراض دموکراتیک خود را نشان دهند. ما نگرش دموکراتیک را در جورنه‌رش دیدیم. ما خواستار این هستیم که همان روند دموکراتیک همه جا نشان داده شود. اپوزیسیون ترکیه باید موضع خود را نشان دهند و این تجربه مهمی برای ترکیه خواهد بود.»