در اردوگاه مخمور برای شهدا یک خیمه ترحیم برپا شد

در اردوگاه مهاجران مخمور برای گریلاهای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، شهید بَرخوان گوئی، رِزان جِویان و هوگر بوتان یک خیمه ترحیم برپا شد.

مراسم ترحیم شهدا

در اردوگاه مهاجران شهید رستم جودی مخمور برای گریلاهای شهید نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، شهید برخودان گوئی ‌(رزگار کارا)، شهید رزگار جویان ‌‌(بَدران عفرین) و شهید ‌هوگر بوتان ‌(شریف آدلم) که در روز ۱۹ جولای ۲۰۲۴ در منطقه کوتول در کمین نیروهای ایران به شهادت رسیدند، خیمه تحریم برپا شد.

خلق، اعضای نهادها و مجلس‌های اردوگاه به شیوه‌ توده‌ای در خیمه ترحیم حضور یافتند. یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای جنبش آزادی کوردستان در مقابل خیمه ترحیم انجام شد. پس از ادای احترام به عنوان توده خلق، ریاست مشترک مجلس خلق در مخمور، احمد نِروَهی سخنرانی کرد.

احمد نروهی در ابتدای سخنان خود توجه‌ها را به اشغالگری بر کوردستان معطوف داشت و گفت‌: ‌«دشمن برای بدست آوردن ثروت و غنای کوردستان با تمام نیرو به کوردستان حمله می‌کند. رهبری با رفقای خود برای تغییر نگرش خاورمیانه، مبارزه را آغاز کرد. این ۴۰ سال است که از ابتدای انقلاب تا کنون، هر روز، هر هفته و هر ماه، ارجمندترین فرزندانمان به شهادت می‌رسند. بی‌گمان با عشق و علاقه این مبارزه انجام می‌شود. هیچکس نمی‌تواند. هر کسی نمی‌تواند خوانش صحیحی از حقایق این سده داشته باشد و در مقابل واقعیت‌های موجود علیه دشمن بجنگد. ما امروز نیز یاد سه قهرمان خود که جانشان را برای مبارزه دادند را گرامی می‌داریم و می‌گوییم که تا به پایان دنباله‌رو آنان خواهیم بود.‌»

همچنین به عنوان خانواده هر سه شهید، برادر شهید برخودان گوئی،‌ زوبیر هیلایی سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«مبارزه‌ای که انجام می‌شود،‌ مبارزه‌ای با ارزش است. ما اهالی اردوگاه شهید رستم جودی هستیم که از ابتدای تا کنون سرپا مانده‌ایم. کار اساسی ما صیانت از شهدایمان است. من در مراسم ترحیم هر سه رفیق شهید،‌ تمام خائنان و خودفروشان را در این میهن را به راه صحیح فرا می‌خوانم. رهبری، رفقایش و خلق‌ما سلامت باشد.‌»

این مراسم با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.