در منطقه وستان،‌ انتصاب قیم‌ها محکوم شد‌: نمی‌توانید اراده خلق را مصادره کنید

در منطقه وستان از توابع شهر وان، دستگیر کردن شهردارمشترک جولمرگ، محمد صدیق آکیش و انتصاب قیم بجای او، طی بیانیه‌ای مطبوعاتی و کنش تحصن محکوم شد.

اعتراضات نسب به انتصاب قیم

نارضایتی و اعتراضات برعلیه انتصاب قیم برای شهرداری جولمرگ از سوی حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ ادامه دارند. در منطقه وستان از توابع شهر وان،‌ خلق در مقابل ساختمان شهرداری دم پارتی گردهم آمدند و سیاست‌های انتصاب قیم را محکوم کردند.

عضو مجلس شهرداری دم پارتی، فیلیز اصلان بیانیه‌ مطبوعاتی را قرائت کرد و گفت‌: ‌«حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ جنایات‌ خود را ادامه می‌دهد. قانون متوقف شده است، حق انتخاب و انتخابات از دست کوردها گرفته شده است. ریاست مشترک جولمرگ ما به سرعت دستگیر و قیم بجای او انتصاب شده است. شهرداری جولمرگ اشغال شده است و این یک کوتای سیاسی است. اراده خلق ما غصب شده است. حزب ما با نیرویی که از خلق کسب می‌کند از دمکراسی محافظت خواهد کرد.‌»

فیلیز اصلان سخنان خود را اینچنین ادامه داد‌:‌ ‌«در جهان یک پیش‌انتخابات بی‌همتا در حزب ما انجام شده بود، روسای مشترک ما با دریافت وظیفه از سوی خلق تعین شدند. آنان با اراده میلیون‌ها نفر انتخاب شدند. این اراده کوردهاست، درخواست صلح و دمکراسی است. غصب این مورد،‌ یک توطئه و غارت است. قیم، نام مدیریت استعمارگر است. ما به این امر اجازه نخواهیم داد. با زور و خشونت نمی‌توانید اراده ما را مصادره کنید.‌»

توده خلق با شعار ‌«فشار‌ها نمی‌توانند ما را بیزار کنند» در مقابل ساختمان شهرداری، کنش تحصن انجام دادند.