‌«حملات اشغالگرانه را با مقاومتی همه‌جانبه می‌توان متوقف کرد»

حزب کارگران کمونیست کوردستان اعلام کرد که سران آمریکا، هولیر و بغداد در ارتباط با حملات اشغالگرانه دولت ترکیه مسئول هستند و گفت‌: ‌«خلق‌های آزادی‌خواه با مقاومتی همه جانبه می‌توانند حملات اشغالگرانه را متوقف کنند‌.‌»

حملات اشغالگرانه ترکیه

حزب کارگران کمونیست کوردستان در ارتباط با غارت، نابودسازی و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه خلق کورد و باشور کوردستان بیانیه‌ای کتبی داد. در این بیانیه اعلام شده است که دولت اشغالگر ترکیه در دهوک از راه زمینی و هوایی عملیات اشغالگرانه وسیعی را آغاز کرده است و گفت‌: ‌«دها خودروی زرهی و هزاران سرباز ترکیه به منطقه اعزام شدند، ایست‌های بازرسی و پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند. در عین حال حملات پهپادها، بمباران مناطق مرزی، کوچ اجباری اهالی منطقه، اشاعه اعمال تروریستی و حملات توسط ابزارهای حامل موادمنفجره در شهرهای کوردستان را انجام می‌دهند. این سیاست‌ها وسعت بخشیدن میلیتاریسم حکومت فاشیستی اردوغان است.‌»

در این بیانیه اشاره شده است که دولت اشغالگر ترکیه در تلاش است تا امنیت و آرامش خلق کورد را تخریب کرده و تناقض، کشتار، ویرانی و فجایع جدید ایجاد کند. در ادامه این بیانیه آمده است‌: ‌«دولت فاشیست ترکیه ۳ سال است که با بهانه حضور گریلاهای حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) روستاهای کوردستان را ویران می‌کند، باغ و باغچه را آتش زده،‌ دها غیرنظامی را مجروح کرده و به قتل می‌رساند. حتی کمپ‌های پناهجویان را هدف گرفته و خون مردمان بی‌گناه را می‌ریزد.

علیرغم اینکه آمریکا مسئول امینت منطقه است، هیچ مداخله‌ای انجام نمی‌دهد. سکوت حکومت عراق و احزاب سیاسی اقلیم کوردستان، نشانگر اینست که تمام احزاب برای منفعت‌ سیاسی خود همکاری می‌کنند. همه‌شان آماده هستند تا جان، مال و امنیت اجتماعی خلق کوردستان را به خطر بیندازند.‌

آمریکا و مقامات هولیر و بغداد در ارتباط با این حملات مسئول هستند. ما یقین داریم تا زمانیکه علیه دولت فاشیست ترکیه، مقاومت همه‌جانبه خلق‌های آزادی‌خواه و مبارزه مشترک در منطقه به اجرا درنیاید، این جنایات،‌ خشونت و حملات اشغالگرانه نظامی به پایان نخواهند رسید.‌‌»