ه‌پ‌گ: دولت ترکیه روستاها را برای تخلیه آنها بمباران می‌کند

ه‌پ‌گ اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه روستاها و شهرک‌های باشور کوردستان را به منظور تخلیه روستاها، آواره کردن مردم محلی و خالی از سکنه کردن آنها بمباران کرد.

بیانیه‌ی ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اعلام کرد: «دولت نسل‌کش و استعمارگر ترکیه و ارتش اشغالگر آن به طور سیستماتیک و آگاهانه روستاها و آبادی‌ها را در باشور کوردستان هدف قرار می‌دهند. روستاهای درگله،‌ میسکا و بازه در متینا و روستاهای سرگله، بَلاوه، گوهَرزه، بَرجیا، میژه و سپیندار در آمدیه توسط ارتش اشغالگر ترکیه بمباران می‌شوند و در نتیجه این بمباران‌ها آتش‌سوزی رخ می‌دهد. دولت ترکیه که در تاریخ نه چندان دور هزاران روستا را در باکور کوردستان سوزانده است، در تلاش است تا روستاهای باشور کوردستان را تخلیه کند، مردم محلی را به مهاجرت وادارد، انسان‌زدایی کند و به طور کامل آنها را اشغال کند.»

عملیات‌های گریلا و حملات اشغالی

ه‌پ‌گ همچنین در خصوص عملیات‌های انجام شده و حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شرح زیر اعلام کرد:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

۵ جولای ساعت ۰۷:۲۰ یک پهپاد در حال پرواز در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های فردی مورد اصابت قرار گرفته و ساقط و ضبط شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

در تاریخ ۵ جولای در ساعت ۱۹:۰۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

روز ۵ جولای در ساعت ۱۱:۱۵ زمانی که اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه وارد عمل شدند، با سلاح‌های خودکار متوسط ​ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد.

روز ۶ جولای در ساعت ۰۶:۱۷ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و به ۱ موضع ضربه وارد شد.

روز ۵ جولای بین ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۲:۰۰ ، بالگردهایی که قصد فرود در تپه بهار را داشتند، دو بار با سلاح‌های سنگین به آنها حمله شد و در نتیجه این مداخلات بالگردها مجبور به دور شدن از منطقه شدند.

۶ جولای ساعت ۱۱:۴۰ اشغالگرانی که می‌خواستند در منطقه مقاومت تپه بهار وارد عمل شوند با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد.

روز ۷ جولای در ساعت ۰۱:۵۴ ، بالگردهایی که قصد فرود در تپه بهار را داشتند، با سلاح‌های سنگین مورد مداخله قرار گرفتند و بالگردها مجبور به دور شدن از منطقه شدند.

۶ جولای ساعت ۰۷:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه بهار با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

روز ۷ جولای در ساعت ۰۶:۱۵ اشغالگران در منطقه مقاومت سرگله با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در روزهای ۵ و ۶ جولای، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم ۱۹ بار با گازهای شیمیایی و ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در روزهای ۵ و ۶ جولای، منطقه مقاومت تپه بهار در منطقه مقاومت شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار؛ منطقه کولیت در خاکورک ۱ بار؛ مناطق تپه زنگل و زِوکه در گاره ۲ بار؛ در مجموع ۵ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در ۶ جولای، مناطق خاکورک توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شدند.»