تصویر

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات دو گریلایی که در آواشین به شهادت رسیدند، گفت: «رفقای ما عاکیف و باگر ملموس‌ترین بیان فداکاری گریلایی دوران جدید شدند.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در رابطه با گریلاهای شهید این جزئیات را به اشتراک گذاشت: 

رفقای گرانقدر ما عاکیف گابار و باگر کوردستان در حمله دشمن در منطقه مقاومت دولا ماران در آواشین در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ به شهادت رسیدند. 

رفقای ما عاکیف و باگر که دلشان با آتش آزادی شعله‌ور بود و با بر عهده گرفتن مسئولیتی بزرگ برای مردم ما برای داشتن آینده‌ای شرافتمندانه به صفوف گریلا پیوستند، از فدا کردن لحظات زندگی مبارزاتی‌شان برای آزادی خلق‌مان دریغ نکردند. رفقای ما عاکیف و باگر که مبارزان آزادی هستند که جوانان کوردستان باید به آنها افتخار کنند و الگو قرار دهند، نیز ملموس‌ترین شاخص نحوه مبارزه با دولت استعمارگر ترکیه شدند. رفقای ما عاکیف و باگر که مظهر فلسفه آپویی مبتنی بر شعار یک لقمه، یک لباس درویشی (زندگی ساده و درویشی) هستند نیز ملموس‌ترین بیان فداکاری گریلایی دوران جدید شدند. 

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌های ارزشمند رفقای ما عاکیف و باگر تسلیت می‌گوییم و مجدداً قول می‌دهیم که مبارزه رفقای‌مان را قطعاً تا پیروزی پیش خواهیم برد. 

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است: 

نام سازمانی: عاکیف گابار 

نام و نام خانوادگی: سلمان یالواچ 

محل تولد: شرنخ 

نام مادر- پدر: شیرین – سلیمان 

تاریخ و محل شهادت: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ / آواشین 

**** ****

نام سازمانی: باگر کوردستان 

نام خانوادگی: نورالدین محمد سینو 

محل تولد: آموده 

نام مادر- پدر: رعنا - محمد 

تاریخ و محل شهادت: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ / آواشین

****** ******