تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره ۲ گریلای شهید را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ گریلا که در منطقه خاکورک به شهادت رسیدند، گفت: «رفقای ما آوینار و روکن با رفاقت و مشارکت فداکارانه خود به مدافعان سرسخت زندگی حزبی تبدیل شدند.»

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«بر اثر حمله ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه خاکورک در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸، رفقای ما روکن و آوینار از مبارزان دلیر مبارزات آزادیخواهی ما به شهادت رسیدند. رفقایمان آوینار و روکن فرزندان گرانقدر مردم کوردستان که به قافله شهدا پیوستند با مقاومت بی‌نظیر خود مبارزه‌ای فراموش‌نشدنی از خود به جای گذاشتند.

رفقای ما آوینار و روکن که برای خلق‌های تحت ستم و آزادی مردم ما به صفوف گریلا پیوستند، با ایجاد تغییرات شگرف در خود با ایدئولوژی آپویی، گام‌های محکمی در راه پیروزی برداشتند. رفقای ما که از سیاست‌های نسل‌کشی و همسان‌سازی که یک قرن در کوردستان ادامه دارد، خشمی تاریخی دارند، با نپذیرفتن هیچ زندگی غیر از زندگی انقلابی خود را وقف مردم ما کرده‌اند. در دوره‌ای که حملات دشمن شدت گرفت، رفقای ما آوینار و روکن که وظایف مهمی را در مناطق حفاظتی مدیا بر عهده گرفتند و ضربات بزرگی به دشمن وارد کردند، برای حمل پرچم مبارزه‌ای که از رفقای شهیدشان دریافت کرده بودند به پیروزی برسانند، بی‌آنکه تردیدی داشته باشند مبارزه کرده و به کاروان جاویدان پیوستند. رفقای ما آوینار و روکن، مبارزان آپویی در شرایط سخت، با رفاقت محکم و مشارکت فداکارانه خود به مدافعان سرسخت زندگی حزبی تبدیل شدند.

ما قول می‌دهیم که به عنوان جانشینان آنها مبارزه رفقایمان آوینار و روکن را الگو قرار داده و یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و با این احساسات به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌های ارزشمندشان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: آوینار مریوان

نام و نام خانوادگی: روزان ویلدان کزماز

محل تولد: آمد

نام مادر- پدر: زوزان- جوما

تاریخ و محل شهادت: ۶ آوریل ۲۰۱۸ / خاکورک

***** ****

**** *****

***** ******

***** ******

نام کد: روکن سپِرتی

نام و نام خانوادگی: فاطمه کویونجو

محل تولد: شرنخ

نام مادر- پدر: خَزال- محمود

تاریخ و محل شهادت: ۶ آوریل ۲۰۱۸ / خاکورک

***** *****

***** ******