ک‌ج‌ک خواستار شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه کلن شد

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) از تمامی کوردهای ساکن اروپا و دوستانشان خواست به راهپیمایی کلن که در ۱۷ فوریه با خواست آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود، بپیوندند.

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک با صدور بیانیه‌ای کتبی خواستار مشارکت در راهپیمایی شد که در ۱۷ فوریه در کلن برگزار می‌شود. در این بیانیه آمده است: «در ۱۷ فوریه، مردم ما در اروپا باید با شرکت در راهپیمایی بزرگ کلن، سطح میهن‌دوستی و وفاداری خود را به رهبر آپو در بالاترین سطح نشان دهند.»

بیانیه ک‌ج‌ک به شرح زیر است:

«کمپین بین المللی در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ به پیشاهنگی دوستان خلق کورد با شعار "آزادی رهبر آپو، راه حل مسئله کورد" راه‌اندازی شد. این اقدام تاریخی که در سالگرد توطئه بین‌المللی آغاز شد، از نظر نتایج نیز تاریخی بود.

مبارزات آزادی نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای تمام بشریت نتایج معناداری به بار آورده است. مردم کورد از روزی که توطئه بین‌المللی آغاز شد تلاش کردند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند. کمپین آزادی مردم ما را به این هدف رسانده است. کسانی که به دنبال برابری، آزادی و دموکراسی هستند، به ویژه مردمان تحت ستم جهان و زنان، با کسب اندیشه، سازمان و عمل با کمپین آزادی به اهداف تاریخی خود دست یافته‌اند.

کمپین آزادی یک گام تاریخی است

از زمان انحلال سوسیالیسم واقعی (رئال سوسیالیسم)، بشریت در اندیشه و عمل چندپاره شده بود. با تئوری و پارادایم توسعه یافته توسط رهبر آپو به طور قابل توجهی از این وضعیت پراکنده گذار صورت گرفته است. شرکت‌کنندگان در کمپین آزادی از سراسر جهان و از اقشار مختلف جامعه با گفتار و کردار خود این حقیقت را آشکار می‌کنند. وقتی این دو نتیجه تاریخی را در نظر بگیریم، مشخص می‌شود که کمپین آزادی یک گام تاریخی بوده و نتایج تاریخی ایجاد کرده است. از این نظر، کمپین آزادی نمایانگر طلوعی جدید برای تمام بشریت است. ما به همه کسانی که در بوجود آمدن این نتیجه مشارکت داشتند و کمپین تاریخی آزادی را رهبری کردند، به مردم ستمدیده جهان، زنان، جوانان، کارگران، بوم‌شناسان، روشنفکران و همه کسانی که از سراسر جهان با اقدامات و کنش‌های خود از آن حمایت کردند، تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌کنیم و به آنها تبریک می‌گوییم.

بدون شک این موفقیت در درجه اول موفقیت مردم میهن‌دوست کوردستان است. مردم کورد با وفاداری تزلزل‌ناپذیر خود به رهبر آپو و با مبارزه‌اش، امید بشریت را افزایش داده و مبارزه برای برابری، آزادی و دموکراسی را تقویت کرده‌اند. در این راستا به مردم میهن‌دوست کوردستان نیز تبریک می‌گوییم.

روندی که ما در آن قرار داریم یک روند تاریخی است. کمپین آزادی کسانی را که برای برابری، آزادی و دموکراسی علیه ظلم، استثمار و بردگی در این روند تاریخی مبارزه می‌کنند، تقویت کرد. در روندی که تضاد و درگیری بین نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری که دشمنان بشریت و طبیعت هستند عمیق‌تر شده است، اتحاد و همبستگی نیروهای مدرنیته دموکراتیک که برای برابری، آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند، بیش از پیش افزایش یافته است. مردم از سراسر جهان با کمپین آزادی به امید زندگی جدید، جهانی آزاد و عاری از استثمار گرد هم آمده‌اند. ما این را یک تحول مهم و تاریخی می‌دانیم. اعتقاد ما این است که همه این گونه می‌بینند و ارزیابی می‌کنند.

ما معتقدیم که با تجمع کلن وارد فاز جدیدی خواهیم شد

اکنون زمان آن رسیده است که این روند تاریخی را به مرحله‌ای جدید و به سطحی بالاتر ببریم. مردم ما و همه دوستانشان این عزم را با راهپیمایی بزرگ کلن نشان دادند. کمپین آزادی با در دستور کار قرار دادن انزوای مطلق رهبر آپو، آزادی جسمانی او و حل مسئله کورد آغاز شد. ما معتقدیم با کنش‌ها و فعالیت‌های انجام شده تاکنون این هدف محقق شده است و اکنون با تجمع بزرگ کلن وارد مرحله جدیدی خواهیم شد. از این نظر بسیار مهم است که تجمع بزرگ کلن در سطح و کیفیتی که مشخص شده است برگزار شود. ما از همه مردم خود که در اروپا زندگی می‌کنند می‌خواهیم به همراه دوستانمان به تجمع بزرگ کلن بپیوندند. مردم ما در اروپا از هفت ساله گرفته تا هفتاد ساله، در ۱۷ فوریه باید سطح میهن‌دوستی و وفاداری خود را به رهبر آپو با شرکت در تجمع بزرگ کلن در بالاترین سطح نشان دهند.»