مقاومت در اقصی نقاط آمد: جولمرگ متعلق به ماست!

در مرکز استان آمد و مناطق وابسته به آن صدها نفر به خیابان‌ها آمدند و با شعار «جولمرگ متعلق به ماست» غصب اراده مردم را محکوم کردند.

حمایت از اراده مردم جولمرگ

سازمان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم‌پارتی) منطقه پیاس استان آمد در اعتراض به انتصاب فرماندار، یک راهپیمایی از مقابل ساختمان خود در پیاس تا ویلاهای منطقه دجله‌کَنت ترتیب داد. در این راهپیمایی شعارهای «جولمرگ متعلق به ماست، شهرداری متعلق به ماست»، «زنده باد مقاومت جولمرگ»، «تسلیم فشارها نمی‌شویم» و «آک‌پ باید پاسخگوی مردم پاسخ باشد» سر داده شد. شهرداران مشترک پیاس بریوان گلشن سینجار و چنگیز دوندار، روسای مشترک دم پارتی پیاس و بسیاری از مردم به راهپیمایی پیوستند.

پلیس سعی کرد جلوی اعضای حزب را بگیرد، اما جمعیت با وجود حصار پلیس به راهپیمایی ادامه دادند و سیاست‌های قیم را محکوم کردند. در اطراف، مردم به نشانه حمایت از راهپیمایی کف می‌زدند و رانندگان نیز بوق می‌زدند.

رَزان

جمعیت، از جمله لیلا اَیاز، رئیس مشترک شهرداری منطقه رَزان، سلطان یارای، رئیس مشترک شهرداری استان آمد و اعضای حزب از کنار زندان نوع E رَزان به سمت هاتبویو علیه انتصاب فرماندار راهپیمایی کردند. جمعیت شعارهای «جولمرگ متعلق به ماست، شهرداری متعلق به ماست»، «زنده باد مقاومت مردم کورد» و ... سر می‌دادند. در تمام طول راهپیمایی، شهروندان کف می‌زدند و رانندگان برای حمایت بوق می‌زدند. رؤسای مشترک که از اصناف منطقه هاتبویو بازدید کردند، مردم را به تحصن علیه غصب اراده مردم فراخواندند که هر روز ساعت ۱۷:۰۰ در مقابل شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

سور

در منطقه سور آمد، مردم در اعتراض به انتصاب فرماندار در شهرداری جولمرگ راهپیمایی کردند. جمعیت از ساختمان حزب منطقه سور شروع به راهپیمایی کردند و تا ورودی مِردین حرکت کردند. مردم به خیابان‌ها آمدند و از اعضای و نمایندگان حزب حمایت کردند. مغازه‌داران و رهگذران که جمعیت را دیدند با تشویق و سردادن شعار از راهپیمایی حمایت کردند. خودروهایی که در حال تردد بودند نیز برای حمایت از جمعیت بوق می‌زدند. با وجود موانع پلیس، جمعیت با شور و شوق فراوان و سردادن شعار به راهپیمایی خود ادامه دادند.

در این راهپیمایی شعارهای «زنده باد مقاومت مردم»، «جولمرگ متعلق به ماست، شهرداری متعلق به ماست»، «با مقاومت پیروز می‌شویم» و «فشارها نمی‌تواند مانع ما شود» سر داده شد. پس از راهپیمایی، جمعیت در ساختمان استانی حزب تجمع کرده و متفرق شدند.

شهر نو

در منطقه‌ی شهر نو، اعضا و نمایندگان دم پارتی می‌خواستند راهپیمایی برگزار کنند، اما کنش آنها توسط پلیس مسدود شد. عباس شاهین رئیس مشترک دم‌پارتی شعبه آمد، همشهریان شهر نو، اعضای شورای شهرداری و شهروندان از این کنش حمایت کردند و با شعار «جولمرگ متعلق به ماست، شهرداری متعلق به ماست»، مانع تراشی پلیس را محکوم کردند.

عباس شاهین، رئیس مشترک دم‌پارتی در آمد، در اینجا بیانیه‌ای کوتاه ارائه کرد و اعلام کرد که کنش‌های سیاسی حزب آنها مسدود می‌شوند. شاهین به محاصره ساختمان حزبش واکنش نشان داد و گفت: «شما این محاصره را در برابر غارت‌کنندگان کشور انجام نمی‌دهید. ما از حقوق خود که در قانون اساسی تضمین شده است استفاده می‌کنیم. کسانی که به این مردم ظلم می‌کنند محاکمه می‌شوند. ما هرگز از سیاست دموکراتیک دست‌بردار نخواهیم شد. ما به عنوان کورد و خلق‌های ترکیه ذهنیت قیم را محکوم می‌کنیم.»

پس از سخنرانی شاهین، جمعیت با هلهله و کف زدن به محاصره پلیس اعتراض کردند.

بسمیل

در منطقه بسمیل استان آمد، مراسم تحصن با هدف محکومیت بازداشت محمد صدیق آکیش، رئیس مشترک شهرداری و انتصاب فرماندار در شهرداری بسمیل آغاز شد. مزگین اَکین و گووَن تانری‌کولو، رؤسای مشترک شهرداری بسمیل، رؤسای مشترک حزب مناطق دموکراتیک شعبه بسمیل، رؤسای مشترک دم پارتی، بسیاری از اعضای شورای شهرداری و مدیران احزاب در این مراسم حضور داشتند. مصطفی کورت، رئیس مشترک سازمان استانی دم پارتی در بسمیل از مردم بسمیل خواست که مانند انتخابات ۳۱ مارس، همه باید از اراده خود صیانت کنند. کورت که از همه مردم بسمیل خواست تا فردا ساعت ۱۷:۰۰ در محل شهرداری بسمیل در بیانیه مطبوعاتی شرکت کنند، اظهار داشت که همراه با مردم در شهرداری بسمیل، تحصن بی‌وقفه آغاز خواهند کرد.