ن‌پ‌گ: عملیات فدایی در توساش توسط گردان جاویدان ما انجام شد -کامل شد-

فرماندهی قرارگاه ن‌پ‌گ اعلام کرد عملیات فدایی به مرکز TUSAŞ ‌(توشاش یک شرکت صنایع نظامی ترکیه می‌باشد) در آنکارا توسط یک تیم از گردان جاویدان آنها انجام شد. ن‌پ‌گ همچنین مشخصات گریلاهایی که عملیات فدایی انجام دادند را منتشر کرد.

عملیات‌ فدائیانه گریلا

بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکز مدافع خلق (ن‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«عملیات فدایی که در ۲۳ اکتبر ساعت ۱۵:۳۰ در آنکارا در مذکر TUSAŞ  انجام شد، توسط یک تیم مستقل گردان جاویدان انجام شد. این عملیات تاریخی با عزم بالا، مبارزه خلاق و روحیه بزرگ انجام شد. قهرمانان این عملیات تاریخی رفقای ما آسیا علی (مینه سَوژین الچیچک) و روژگر هلین (علی اورک) هستند.

این عملیات که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود و با موفقیت اجرا شد، هیچ ربطی به برنامه سیاسی یک ماه اخیر که در ترکیه مطرح می‌شود، ندارد. به عنوان یک اصل، گردان جاویدان بر اساس دستور کار منظم و مشخص عمل نمی‌کند. اما هر از چند گاهی در برابر اهداف استراتژیک و مهم، به دور از دستور کار روزانه، در برابر اقدامات نسل کشی، کشتار جمعی و اقدامات انزوای دولت ترکیه، عملیات فدایی را برای هشدار و پیام رسانی انجام می‌دهد. عملیاتی که انجام شد نیز در همین چارچوب علیه حملات اشغالگرانه در کوردستان انجام شد.

آشکار است که سلاح‌های ساخت TUSAŞ هزاران غیرنظامی ما در کوردستان از جمله زنان و کودکان را کشته است. این حق هر سازمان، نهاد و مردم میهن‌دوست کوردستان است که علیه مراکز تولید کننده سلاح‌های کشتار جمعی اقدام کنند. جنبش ما و نیروهای آن که نه تنها برای مردم کوردستان بلکه برای مردم ترکیه و دستاوردهای آنها شروع به مبارزه کرده‌اند، هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند. در این مورد، جنبش ما همواره این را برای مردم ما توضیح داده و تشریح کرده است، حتی اگر عملیاتی از روی ناچاری یا به طرق مختلف انجام شده باشد. TUSAŞ، که عملیات علیه آن انجام شد، یک هدف نظامی است. در این عملیات به صورت ناخواسته یک غیرنظامی جان خود را از دست داد؛ اما در اساس هیچ حمله‌ای علیه غیرنظامیان صورت نگرفت. حلقه‌های چپ‌ها، سوسیالیست‌ها، دموکرات‌ها و میهن‌دوستان واقعی ترکیه، اگر با همدلی به این رویداد نزدیک شوند، حقیقت مشروع را خواهند دید.

پس از این عملیات نظامی، به دستور وزارت دفاع ترکیه، به منظور انتقام گیری از این عملیات، حملات هوایی علیه برخی نقاط نیروهای گریلایی ما انجام شد. در این حملات هیچ اتفاقی برای نیروهای ما نیفتاد. اما علیه روژاوا کوردستان و شنگال که از نظر سازمانی هیچ ربطی به ما و عملیات ما ندارند، حملاتی علیه اهداف غیرنظامی صورت گرفت که از نظر نظامی هیچ ارزشی ندارد و تنها با دشمنی با کوردها قابل انجام است. حمله به مناطق زندگی، مخازن آب، تنورهای نان، ایستگاه‌های برق و انرژی و بیمارستان‌ها در بخشی دیگر از کوردستان جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی است. بر اساس اطلاعاتی که از رسانه‌ها دریافت کردیم، در نتیجه این حملات ۱۵ غیرنظامی از جمله کودکان جان خود را از دست دادند. این یک قتل عام است. یک ارتش شرافتمند، بدون تفکیک به زیرساخت‌های غیرنظامی و مردم غیرنظامی توپ و موشک شلیک نمی‌کند و نمی‌گوید «انتقام گرفتیم» و به آن افتخار نمی‌کند. این فقط نشانه ترس و ضعف است.

برخی نیروها که رویکرد تاکتیکی نیروهای گریلایی ما را ضعف تعبیر کردند، با دیدن این عملیات متوجه شدند که اشتباه می‌کنند. این عملیات پاسخی به نیروهایی است که در این موضوع رویکرد اشتباهی از خود نشان می‌دهند. باید دانست که نیرویی که چنین عملیات حرفه‌ای و پیچیده‌ای انجام می‌دهد، هیچ هدفی نیست که نتواند به آن دست یابد و هیچ عملی نیست که نتواند انجام دهد. نیروهای ما کاملاً بر این مبنا آماده هستند و این امر قدم به قدم در عملیات اجرا می‌شود. پس از گذشت چهار سال انزوای مطلق، دریافت پیام گرم رهبر آپو که به افکار عمومی منتقل شد، مایه خوشحالی همه نیروهای گریلا است و وضعیت خوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قهرمانان بزرگ گردان جاویدان، آسیا و روژگر با روحیه فدایی بالا و عملکردی حرفه‌ای، در سی و دومین سالگرد شهادت شهید بریتان (گلناز کاراتاش) با این عملیات یاد او را به بهترین شکل گرامی داشتند. از رفقا آسیا و روژگر با احترام و تحسین یاد می‌کنیم و در مقابل عمل و اراده و روحیه انسانی پرمعنا و وفاداری به ارزش‌های آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم. به آنها قول می‌دهیم راهپیمایی «رهبر آزاد و کوردستان آزاد» را با پیروزی به اتمام برسانیم.

مشخصات رفقای‌ما که عملیات فدایی انجام دادند به شرح زیر است:

نام سازمانی: آسیا علی

نام و نام خانوادگی:  مینه سَوژین الچیچک

محل تولد: ازمیر

مادر-پدر: بهیجا-فاضل

زمان و مکان شهادت: ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ / آنکارا

*****

نام سازمانی: روژگَر هِلین

نام و نام خانوادگی: علی اورَک

محل تولد: شرنَخ

مادر-پدر: لیلا-محمد نظیر

زمان و مکان شهادت: ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ / آنکارا.‌‌»