تصویر

پ‌د‌ک آشکارا در خط خیانت است

اعضای جنبش آزادی کوردستان در مورد حملات و تهاجمات اشغالگرانه دولت ترکیه صحبت کردند و گفتند: «پ‌دک راه را برای اشغالگری دولت ترکیه هموار می‌کند.»

چرو شوانی وکیل و عضو هیئت اجرایی جنبش آزادی کوردستان در گفتگو با خبرگزاری فرات درباره تهاجم و اشغالگری دولت ترکیه به کوردستان و به ویژه باشور کوردستان گفت: «در حقیقت اگر به تاریخ اشغالگری و به ویژه اشغال خاک کوردستان بازگردیم خواهیم دید که همواره عواملی باعث تداوم این اشغالگری شده است. یکی از آن عوامل محیط و موقعیت جغرافیای کوردستان است. علاوه بر این، گسست درون کوردها و وجود خط خیانت از دیگر عواملی است که از دیرباز تا امروز ادامه دارد.»

چرو شوانی همچنین اعلام کرد که دلیل این تجاوزات دولت فاشیست ترکیه به خاطر رویای قبلی آن برای احیای میثاق ملی است و خلق کورد مانع این رویای اشغالگرانه‌اند.

چرو شوانی در ادامه سخنان خود چنین بیان کرد: «متأسفانه حزب دمکرات کوردستان بر خلاف گذشته کاملاً وارد خط خیانت شده و هر کاری علیه خلق خود انجام می‌دهد. او به خاطر منافع خود، حاضر نیست در انتخابات شرکت کند. این به معنای تخریب موقعیت باشور کوردستان است.»

چرو شوانی وکیل، درباره موضع سایر احزاب سیاسی در اقلیم کوردستان و عراق گفت: «اشغالگری ترکیه صرفا یک حمله نیست، او وارد خاک اقلیم کوردستان شده و شروع به تخلیه روستاها کرده است. این یک اشغالگری آشکار است. همه از این تهاجم صحبت می‌کنند و ظاهراً به دلیل وجود توافق سیاسی، عراق نیز سکوت کرده است. بنابراین در این زمان لازم است احزاب و گروه‌های سیاسی واکنش جدی از خود نشان دهند. تنها راه حل این وضعیت این است که همه طرف‌ها علیه این اشغالگری گرد هم آیند.»

دولت ترکیه چنان نابودگر است که حتی جنگل‌ها و حیوانات را نیز نابود می‌کند

دكتر ابوبكر عضو هيئت اجرایی جنبش آزادي كوردستان هم در اين باره اظهار داشت: «حملات دولت اشغالگر تركيه به خاك كوردستان با هدايت حزب دمكرات كوردستان انجام مي‌شود. عملیات در باشور کوردستان تهدیدی برای همه مردم عراق و خاورمیانه است. از آنجا که دولت اشغالگر ترکیه به اشغال سرزمین اکتفا نمی‌کند، دست به کشتار و بمباران روستاها و شهرهای کوردستان نیز می‌زند. این حملات و اشغال‌گریهای دولت ترکیه باید به عنوان نسل کشی خلق کورد به رسمیت شناخته شود.»

دکتر ابوبکر از مبارزان و فعالان آزادی خواست تا در برابر این اشغالگری بایستند و گفت: «این حملات دولت ترکیه در واقع حمله‌ای علیه بشریت است. زیرا دولت ترکیه با حمله به باشور کوردستان متوقف نمی‌شود. دولت ترکیه می‌خواهد خلق کورد را در هر چهار بخش کوردستان از بین ببرد و تاریخ گواه این امر است. رژیم وحشی ترکیه آنقدر بی‌رحم است که حتی جنگل‌ها و حیوانات را هم نابود می‌کند. از این رو از سازمان‌های مدنی و فعالان درخواست می‌کنم که به فریاد خلق علیه اشغالگری دولت ترکیه برسند.»

دکتر ابوبکر در خصوص وجود خلق کورد و آرمان کوردها با بیان اینکه دولت ترکیه در هیچ کجای دنیا خلق کورد را قبول ندارد، ادامه داد: «در زمان حاکمیت حزب عدالت و توسعه بیشترین تجاوزات و تهاجمات علیه آنها صورت گرفت. در حال حاضر نیز دولت ترکیه به حملات خود علیه بخش روژاوای کوردستان ادامه می‌دهد.»

دکتر ابوبکر در پایان سخنان خود به ریاکاری نهادهای بین المللی حقوق بشری اشاره کرد و سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «لازم است خلق کورد منتظر نهادهای به اصطلاح حقوق بشری نباشند و باید یک اقدام قاطع را اتخاذ کنند. آنها بایستی در مقابل این اشغال‌ها بایستند. این تنها وظیفه پ‌ک‌ک نیست که از خلق کوردستان محافظت کند، برعکس، این وظیفه همه کوردها است.»