پ‌ک‌ک: اداره پ‌د‌ک و خانواده بارزانی خیانت را به سطح بالاتری رساندند

کمیته روابط خارجی پ‌ک‌ک با بیان اینکه پ‌دک و خانواده بارزانی خیانتی را که با جمهوری ترکیه وارد آن گشته به سطح بالاتری رسانده، تاکید کرد که کسانی را که همکاری نکردند نیز هدف قرار داده است. پ‌ک‌ک خواستار مخالفت با همکاری و خیانت پ‌دک با جمهوری ترکیه شد.

بیانیه پ‌ک‌ک

در بیانیه کمیته روابط خارجی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) آمده است:

«در حالی که جنبش‌های بزرگ و رهبری‌های بزرگ با اصول، سبک زندگی و مبارزات خود جای خود را در تاریخ می‌گیرند، جنبش‌های کوچک و رهبری‌های کوچک با عدم اصول و خیانت خود در تاریخ جای می‌گیرند.

در جنگ برای آزادی که توسط گریلا‌های آزادی کوردستان با فداکاری و قهرمانی فوق بشری به راه انداخته شد، اداره حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) با ارتش ترکیه و سازمان استخباراتی ترکیه (میت) علیه گریلاها همکاری می‌کند. مرکز هماهنگی مشترک ارتش ترکیه و پیشمرگه‌ها در شهر هولیر؛ یک اتاق اشتراک اطلاعاتی نیز بین میت و پاراستن سازمان استخباراتی (پ‌دک) ایجاد کردند. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه بارها در جمع خبرنگاران از این مشارکت‌ها خبر داده است. نقشه‌های پایگاه‌ها و ایستگاه‌های پلیس ترکیه که همراه با پ‌دک ایجاد شده‌اند، به وضوح در وب‌سایت‌های ستاد کل ترکیه و وزارت امور خارجه منتشر شده است.

پ‌دک و خانواده بارزانی به خوبی می‌دانند که همکاری آنها با دولت ترکیه، ارتش ترکیه و میت همکاری با دشمن است و تعریف آن در بین مردم خیانت است. برای غلبه بر تنهایی خود در این رابطه منفور، دولت بغداد و اداره اتحادیه میهنی کوردستان (ی‌ن‌ک) را مجبور به همکاری با جمهوری ترکیه می‌کند و برای این منظور دیپلماسی مشترک با دولت اردوغان انجام می‌دهد. سفرهای هاکان فیدان، ابراهیم کالین و طیب اردوغان به بغداد و هولیر بخشی از چنین فعالیتی است.

اداره پ‌دک و خانواده بارزانی که کمترین واکنشی نشان ندادند و حتی یک جمله هم نتوانستند در برابر اشغالگری ترکیه و حملات جاری در باشور کوردستان به زبان بیاورند، خیانتی را که پیشه کرده‌اند به سطح بالاتری رسانده‌اند و کسانی را که مانند خودش خیانت نمی‌کنند و با جمهوری ترکیه همکاری نمی‌کنند هدف ترکیه قرار می‌دهد.

در شماره ۱۴ می روزنامه خَبات ارگان پ‌دک، با تیتر «پ‌ک‌ک یک نیروی مسلح در سلیمانیه تأسیس کرده است. این نیروهایی را که تأسیس کرده به قندیل و روژاوا می‌فرستد» شهر سلیمانیه و اداره آن را هدف دولت ترکیه قرار داد. پ‌دک ترکیه را با چنین انتشاراتی تشویق به حمله به سلیمانیه می‌کند. پ‌دک که در ۳۱ اوت ۱۹۹۶ با تانک‌های صدام به عنوان خیانت وارد شهر هولیر شد، اکنون با دولت اشغالگر ترکیه مردم و اداره سلیمانیه را تهدید می‌کند.

پ‌دک، خانواده بارزانی و روزنامه خَبات به خوبی می‌دانند که پ‌ک‌ک در سلیمانیه نه ساختار دارد و نه نیروی نظامی. این فقط یک دروغ ساده نیست، یک دروغ عمدی ساخته شده است.

خیانت را نمی‌توان فراموش کرد و پاسخگو خواهد بود

پس واقعیت و حقیقت چیست؟

پ‌ک‌ک و گریلاهای آزادی کوردستان همیشه و همه جا در خدمت کوردستانی‌ها و بشریت هستند تا از کوردستان در برابر حملات دشمن محافظت و دفاع کنند.

درست مانند زمانی که تبهکاران داعش در سال ۲۰۱۴ به هولیر، کرکوک، مخمور و شنگال حمله کردند، در جواب ندای کمک مسعود بارزانی مانند رودخانه‌ای خروشان از کوه‌ها به سمت دشت‌ها سرازیر شد.

تاریخ همه وقایع و خیانت‌ها را ثبت کرده است. اما نباید فراموش کرد که خیانت محدودیت ندارد، خیانت فراموش نمی‌شود و دیر یا زود بازخواست می‌شود.

در چنین روندی که مردم کورد در چهار بخش کوردستان با یک روحیه و احساسات یکسان برای آزادی می‌جنگند، اداره پ‌دک و خانواده بارزانی با دشمنان خلق کورد متحد می‌شوند و با اصرار به خیانت خود ادامه می‌دهند که پیشه کرده‌اند. بارزانی‌ها که در راهپیمایی آک‌پ در حمایت از انتخابات در باکور کوردستان شرکت کردند، از بلوک آک‌پ-م‌ه‌پ-هدی پار که در نسل‌کشی کوردها شریک هستند، حمایت می‌کنند. به جای ایستادن در کنار اداره خودمدیریتی و نیروهای دفاعی در روژاوا، از دولت ترکیه و تبهکاران داعش حمایت می‌کند. به جای مخالفت با اشغالگران و حملات روزانه ترکیه در باشور کوردستان، با گریلاهای کوردستان که علیه این حملات می‌جنگند، مخالفت می‌کند.

این وضعیت عینی، واقعیت و حقیقت سیاسی و نظامی است. بنابراین این بن‌بستی است که ابتدا باید حل شود. نادیده گرفتن این واقعیت تهدیدآمیز و مخرب، بی‌اهمیت جلوه دادن خیانت و تظاهر به اینکه همکاری با دشمن مانعی جدی ایجاد نمی‌کند، به منزله حمایت از خیانت پ‌دک و بارزانی‌ها است. بنابراین، همه کوردستانی‌ها، احزاب، سازمان‌ها، روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان باید با خیانت پ‌دک و همکاری‌اش با جمهوری ترکیه مخالفت کنند و در برابر گسترش خیانت واکنش نشان دهند.»