خبرمهم

پ‌ک‌ک: باید برای پیروزی کارزار آزادی بین‌المللی بسیج شویم

کمیته اجرایی پ‌ک‌ک به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «باید برای پیروزی کارزار آزادی بین‌المللی بسیج شویم.»

کمیته اجرایی پ‌ک‌ک در بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه خواستار رد قاطعانه توطئه و ادامه مبارزه شد. در این بیانیه آمده است: «به عنوان زنان و جوانان، به عنوان خلق کورد و دوستان دمکرات، بیایید زندگی عادی روزمره را در هر کجا که هستیم متوقف کنیم و به مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر آپو بپیوندیم.»

کمیته اجرایی پ‌ک‌ک خواستار مشارکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان شد و گفت: «در ۱۷ فوریه خیابان‌ها و میادین کلن را از آن خود خواهیم کرد و قدرت عظیم اراده و آگاهی آزادی کوردها را به دوست و دشمن نشان خواهیم داد. «روز سیاه» ۱۵ فوریه را روشن می‌کنیم و روز قتل‌عام کوردها را با آغاز قرن به روز آزادی تبدیل می‌کنیم. بیایید حقیقت رهبر آپو را بهتر درک کنیم و با این حقیقت قدرتمندتر متحد شویم. ما سال ۲۶م را به سال نابودی کامل نظام امرالی، سال تامین آزادی جسمانی رهبر آپو تبدیل می‌کنیم.»

بیانیه کمیته اجرایی پ‌ک‌ک به شرح زیر است:

«حمله توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه که برای نابودی رهبر آپو انجام شد در بیست و پنجمین سالگرد آن است. رهبر آپو ۲۵ سال است که در مقابل حمله توطئه گران و نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی ایستادگی و مقاومت می‌کند. جنبش آزادی کوردستان، خلق کورد و نیروهای دموکراتیک ۲۵ سال است که علیه توطئه و نظام امرالی مبارزه می‌کنند. با کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که در سطح بین‌المللی انجام می‌شود، ما سال ۲۶م را آغاز می‌کنیم. ما می‌خواهیم توطئه را در سال ۲۶ به طور کامل شکست دهیم، سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی را کاملاً نابود کنیم.

بر این اساس، ابتدا حمله توطئه‌گران را محکوم می‌کنیم، به رهبر آپو درود می‌فرستیم که ۲۵ سال است در امرالی، مقاومت تاریخی امرالی، معنی دارترین و بزرگترين مقاومت تاریخ را رهبری می‌کند. ما از همه مردمی که ۲۵ سال با فکر و ذهن خود با این مقاومت بوده‌اند، دل به این مقاومت داده‌اند و از بزرگترین و معنادارترین مقاومت تاریخ به طرق مختلف حمایت کرده‌اند، تجلیل می‌کنیم. از شهدای قهرمانمان که ۲۵ سال با شعار « شما نمی‌توانید روز ما را تاریک کنید» به صورت فدایی مقاومت کردند و حلقه‌ای از آتش به دور رهبر آپو تشکیل دادند، با احترام، عشق و حرمت یاد می‌کنیم. برای همه کسانی که در بیست و ششمین سال به کارزار آزادی بین‌المللی ما می‌پیوندند و به مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد ادامه می‌دهند، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

نابودی جسمانی و ایدئولوژیک و سیاسی رهبر آپو هدف قرار گرفت

همانطور که مشخص است، حمله توطئه بین‌المللی با هدف نابودی رهبر آپو در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد و بیش از چهار ماه با روش‌های مختلف در سطح جهانی انجام شد. هنگامی که همه این حملات برنامه‌ریزی شده با شکست مواجه شدند، رهبر آپو در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ از کنیا ربوده شد و تحت سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی قرار گرفت. بر این اساس، با اجرائیات انزوای شدید، شکنجه و نسل‌کشی به مدت ۲۵ سال، نابودی جسمانی و در غیر اینصورت، نابودی ایدئولوژیک و سیاسی رهبر آپو هدف قرار گرفت. در نظام امرالی که صاحبانش برای آن می‌گفتند «روزی ده بار می‌کشد»، وحشیانه‌ترین فشار جسمی و روانی در تاریخ اعمال شد و بزرگ‌ترین جنایت علیه بشریت با گروگان‌گیری مطلق که هر لحظه آن در زیر بار فشار سنگینی سپری می‌شود انجام گرفت.

بدون شک حمله به رهبر آپو حمله به اراده مردم کورد برای هستی و آزادی، حمله به اراده دمکراتیک کردن ترکیه و خاورمیانه، حمله به آزادی زنان و تمام بشریت بود. هدف از چنین حمله‌ای نابودی رهبر آپو و بر این اساس انحلال جنبش آزادی کورد، پ‌ک‌ک و بر این اساس تکمیل نسل‌کشی کوردها بود. بر اساس نسل‌کشی کوردها، هدف این بود که ترکیه، خاورمیانه و تمام بشریت را به دولت‌های غیر دموکراتیک محکوم کنند. بنابراین حمله توطئه بین‌المللی یک حمله ضد کورد، ضد آزادی و دموکراسی و زن‌ستیز بود. آنها سعی کردند این حمله را به مدت ۲۵ سال تحت سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی ادامه دهند.

رهبر آپو حملات نابودگر را شکست داد

حملات توطئه‌آمیز ۹ اکتبر ۱۹۹۸ و ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ بدون شک حمله به ذهنیت و سیاست نسل‌کشی کوردها بود که توسط سیستم مدرنیته سرمایه‌داری جهانی ایجاد شد. در این چارچوب توسط پیشتازان هژمونی سرمایه‌داری جهانی مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل برنامه‌ریزی و اجرا شد و در صورت نیاز از تمامی قدرت‌های دولت و حکومت‌ها در این حمله استفاده شد. بر این اساس به ویژه دولت‌های وقت مصر، یونان، روسیه، آلمان، فرانسه و کنیا و حزب دمکرات کردستان (پ‌دک) نقش مؤثری در آن دوره ایفا کرد. ۲۵ سال است که نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی بر اساس این نیروها انجام می‌شود و بزرگترین جنایت علیه بشریت در تاریخ در مقابل چشمان همه بشریت صورت می‌گیرد. نیروهای مذکور با اجرا نکردن رویه‌های قانونی که باید آزادی جسمانی رهبر آپو را در بیست و پنجمین سال تضمین کند، موقعیت جنایتکارانه خود را تشدید کرده‌اند.

رهبر آپو از همان ابتدا در برابر چنین حمله غیرانسانی مقاومتی فوق بشری از خود نشان می‌دهد. او با سبک فوق‌العاده دقیق، آینده‌نگر و شکاکانه خود، حملات نابودگری توطئه ۱۰ اکتبر را خنثی کرد. وی از همان ابتدا با ارزیابی ابعاد توطئه علیه ترکیه از منظرهای متعدد، هدف اجرای توطئه ۱۵ فوریه را ناکارآمد ساخت. او با انجام کاری که ذهن ​​انسان بطور میانگین می‌گفت «هرگز ممکن نیست»، محیط انزوا، شکنجه و نسل‌کشی در امرالی را به مدرسه تمرکز و تولید ایده‌های جدید برای خود تبدیل کرد و با تهیه برنامه « کوردستان آزاد، خاورمیانه دمکراتیک» برای حل مسئله کورد، برنامه «حقوق فردی» دولت بولنت اجویت را شکست داد. بنابراین، او در مبارزات تاریخی امرالی پیروز شد و سیاست فرسوده‌سازی اِمرالی را ناکام گذاشت.

سیستم امرالی به یک مدرسه رهبری جهانی تبدیل شده است

رهبر آپو با یک تغییر پارادایم، بازی «امت اسلامی» و تحمیل‌های تحریک‌آمیز-‌انحلال‌طلب داخلی را که توسط نیروهای توطئه‌گر تحت حکومت طیب اردوغان تحمیل شده بود، کاملاً شکست داد. او با بسط پارادایم مدرنیته دموکراتیک در برابر مدرنیته سرمایه‌داری، نظام حکومتی و دولتی پنج هزار ساله‌ای را که می‌خواست او را دادگاهی کند، دادگاهی و محکوم کرد. او با تعریف جامعه سیاسی و اخلاقی در برابر استثمار سرمایه‌داری، جامعه اکولوژیک در برابر صنعت‌گرایی و کنفدرالیسم دموکراتیک در برابر دولت-ملت، پروژه‌های راه‌حلی را برای همه مشکلات اجتماعی ناشی از نظام قدرت و حکومت، به ویژه مسئله کوردها و مسئله زن مطرح کرد. بدین ترتیب با شکستن دیوارهای امرالی و انتشار خود در سراسر جهان، رهبر همه ستمدیدگان شد. او با توسعه ژنئولوژی که انقلاب آزادی زنان را در برابر ذهنیت و سیاست مردسالار تعریف می‌کند، خود را همراه و رهبر همه زنان تحت ستم قرار داد. بر این اساس، او موفق شد تا سیستم نابودگری امرالی را به یک مکتب ظهور رهبری جهانی تبدیل کند.

مقاومت ۲۵ ساله ابتدا توسط زنان و جوانان انجام شد

رهبر آپو در مقابل تمامی حملات ربع قرنی سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی به معنی‌دارترین و سازنده‌ترین وجه مقاومت کرد و توانست همه این حملات را بشکند و نظام امرالی را بی‌معنا کند. همه مردم و دوستان ما به ویژه زنان و جوانان در این مبارزه تاریخی همراه او بودند. در برابر هجوم وحشیانه ۲۵ ساله نظام مدرنیته سرمایه‌داری جهانی، جنبش آزادی، مردم و نیروهای دموکراتیک به مدت ۲۵ سال مقاومتی همه جانبه برای آزادی و دموکراسی انجام دادند. این مقاومت توسط زنان و جوانان با فداکاری فراوان، توسط مردم کورد در چهار نقطه کوردستان و خارج از کشور، توسط بشریت ستمدیده در سراسر جهان انجام شد. حماسه جمعی مقاومت در ربع قرن گذشته تحت رهبری مقاومت امرالی نوشته شد. بی‌شک نیروی جاذبه این مقاومت تاریخی ایثارگری «شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید» بود، شهدای دلاوری که این فداکاری را آفریدند، نیروهای گریلایی دلاوری که شمشیر تیز رهبری و خط‌مشی شهدا بودند. فرماندهی شجاعانه و قدرت مبارزه ه‌پ‌گ و یژا استار در تمامی مناطق حفاظتی مدیا به ویژه در زاپ و سراسر کوردستان، با مقاومت دلاورانه خود روحیه فداکاری آپویی را به اوج رساند که انواع حملات را در هم شکست و نیرو و الهام بخشید. برای همه نوع جستجوی آزادی و دموکراسی منبع شد.

آزادی رهبر آپو کوردستان را آزاد و ترکیه را دموکراتیک خواهد کرد

اکنون ربع قرن از چنین روند تاریخی به پایان رسیده و وارد بیست و ششمین سال خود می‌شود. بدیهی است که تلاش پیگیر برای ادامه حمله توطئه بین‌المللی تحت نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی منشأ انواع شرارت‌هاست. با حل‌ناپذیر ساختن مسئله کورد، کوردستان را به میدان جنگ بی‌پایان تبدیل می‌کند، باعث می‌شود ترکیه تحت دیکتاتوری فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ باقی بماند و زمینه‌ای برای حملات فاشیستی، استعماری و نسل‌کشی در خاورمیانه و سراسر جهان شود. اما شکست توطئه و نابودی نظام امرالی عکس همه اینها را ایجاد می‌کند و باعث شکوفایی بهترین چیزها می‌شود. آزادی جسمانی رهبر آپو راه‌حلی دموکراتیک برای مسئله کورد ایجاد می‌کند و کوردستان را آزاد و ترکیه را دموکراتیک می‌کند. این امر راه را برای دموکراتیک شدن کل خاورمیانه هموار می‌کند و باعث می‌شود بشریت در سطح جهانی آزادتر و دموکراتیک‌تر زندگی کند.

این بدان معناست که مبارزه ۲۵ ساله ما علیه حمله توطئه بین‌المللی و سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی، برای کوردها و همه خلق‌ها، برای زنان و جوانان، برای تمام بشریت، معنای تاریخی و بزرگی دارد. اکنون با کارزار جهانی آزادی که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو و حل مسئله کورد است، وارد بیست و ششمین سال این مبارزه معنادار می‌شویم. کارزار جهانی آزادی ما که یک کارزار پیروزی در سطح استراتژیک است، از ۱۰ اکتبر آغاز شد، گسترش و توسعه یافته و اکنون با اعتراضات و کنش‌های علیه توطئه ۱۵ فوریه همراه شده است. این کارزار آزادی که به رهبری زنان و جوانان در کوهستان‌ها، زندان‌ها، در چهار بخش کوردستان و در سراسر جهان ادامه دارد، با اعتراضات و کنش‌های علیه توطئه ۱۵ فوریه به وضوح به اوج خود می‌رسد. کنش‌هایی که از هفته‌ها پیش در هر زمینه‌ای آغاز شده بود، در ۱۵ فوریه به پایان می‌رسد و تبدیل به کنش‌هایی برای توقف حمله توطئه‌آمیز و برچیدن نظام امرالی می‌شود.

شکستن انزوا و نابودی فاشیسم ضروری است

واضح است که بیست و پنجمین سالگرد مثل سالگردهای قبلی نیست. اکنون باید نظام امرالی در هم شکسته شود و آزادی جسمانی رهبر آپو تامین شود. دیگر نمی‌توان تحت چنین سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی زندگی کرد. سه سال است که از وضعیت رهبر آپو اطلاعی در دست نیست و ادامه چنین وضعیتی غیرقابل قبول است. ظلم، کشتار و ستم فاشیسم آک‌پ- م‌ه‌پ که از توطئه محافظت می‌کند، دیگر قابل تحمل نیست. شکستن انزوا و از بین بردن فاشیسم اکنون اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین وظیفه عصر ماست. این به معنای پیروزی کارزار جهانی آزادی ماست.

پس بیایید در بیست و پنجمین سالگرد آن، توطئه ۱۵ فوریه را با شدت بیشتری رد کنیم و قوی‌تر با سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی مبارزه کنیم. به عنوان همه زنان و جوانان، به عنوان مردم کورد و دوستان دموکراتیک آنها، بیایید زندگی را در هر کجا که هستیم متوقف کنیم و همه را به مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر آپو هدایت کنیم. بیایید اعتراضات به توطئه ۱۵ فوریه را که در ۱۵ فوریه در چهار بخش کوردستان و سراسر جهان انجام شده به اوج برسانیم. به عنوان همه کوردها و دوستان دموکرات آنها، بیایید در ۱۷ فوریه خیابان‌ها و میادین شهر کلن را پر کنیم و به همه، دوست و دشمن، قدرت عظیم آگاهی و اراده آزادی کوردستان را نشان دهیم. بیایید «روز تاریک» ۱۵ فوریه را روشن کنیم و روز نسل‌کشی کوردها را با ورود به صدمین سالگرد خود به روز آزادی تبدیل کنیم. حقیقت رهبر آپو را دقیق‌تر درک کنیم و قوی‌تر با این حقیقت یکپارچه شویم. بیست و ششمین سال را به سالی تبدیل کنیم که توطئه شکست خورده، نظام امرالی به کلی نابود شده و رهبر آپو به آزادی جسمانی خود دست یافته است!»