پرونده شن‌یاشار: همه زندانیان متهم آزاد شدند

در پرونده حمله به خانواده شن‌یاشار تصمیم به آزادی تمامی زندانیان متهم گرفته شد.

در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸، محافظان و بستگان ابراهیم خلیل یلدیز، نماینده سابق حزب عدالت و توسعه به خانواده شنیاشار در منطقه پرسوس رحا حمله کردند و سه عضو خانواده شن‌یاشار را به قتل‌رساندند. روند دادگاهی این حادثه ادامه دارد. پس از این حمله، دو تحقیق جداگانه برای حمله به کارگاه خانواده شنیاشار و حمله به بیمارستان آغاز شد. بعد از آن یک پرونده تشکیل دادند.

هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده ۴ زندانی از طرفین در سومین دادگاه کیفری جرایم سنگین مَلَتی برگزار شد. زندانی فاضل شن‌یاشار که پدر و دو برادرش در این حمله کشته شدند، با تماس ویدیویی از زندان شماره ۲ تیپ تی آمد در جلسه شرکت کرد. سایر متهمان، انور یلدیز، مکائیل شیمشک و جلال یلدیز از زندان‌های محل نگهداری آنها با تماس ویدیویی در جلسه شرکت کردند.

امینه شن‌یاشار که همسر و دو پسرش را در این کشتار از دست داده بود به دلیل مشکلات سلامتی در جلسه شرکت نکرد. وکلای خانواده شن‌یاشار در جلسه حضور داشتند.

در جلسه‌ای که پس از قرائت مشخصات آغاز شد، دادستان اظهارات خود را به صراحت بیان کرد. دادستان با درخواست آزادی تمامی متهمان دستگیر شده، خواستار گسترش تحقیقات شد.

به وکلای خانواده شن‌یاشار هم فرصت صحبت داده شد و با اشاره به اینکه درخواست دادستان برای آزادی معتبر است، خواستار آزادی فاضل شن‌یاشار شدند. وکلای سایر متهمان نیز همین درخواست را داشتند.

پس از استراحت، دادگاه تصمیم به آزادی همه متهمان گرفت. دادگاه برای متهمان حکم «حبس خانگی» صادر کرد و جلسه رسیدگی را به ۲۱ فوریه ۲۰۲۵ موکول کرد.