راهپیمایان آزادی از خانواده بوبو تاش دیدن کردند

راهپیمایان آزادی از خانواده بوبوتاش که علیه انزوای امرالی بدن خود را به آتش کشید، دیدار کردند.

شاخه وان «راهپیمایی بزرگ آزادی» که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مسئله کوردستان راه اندازی شده است، به راهپیمایی خود در مردین ادامه می‌دهد. راهپیمایان آزادی که شامل رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ) کسکین بایندر ، رئیس مشترک فدراسیون انجمن‌های حقوقی و حمایت از خانواده‌های زندانیان و محکومان مد(مَد توهاد-فَد) امین کایا، نمایندگان مجلس دَم پارتی و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی نیز بود، با خانواده بوبو تاش که در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در منطقه استیشن منطقه آرتوکلو مردین بدن خود را به آتش کشید تا انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کند، دیدار کردند.

رئیس مشترک مَد توهاد-فَد، امین کایا که در این دیدار سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه اوجالان به مدت ۱۵ سال است که در انزوای شدید قرار دارد، گفت که آنها برای آنکه درد و رنج بیشتری پیش نیاید به راه افتاده‌اند. کایا با بیان اینکه تا آزادی اوجالان به مبارزه خود ادامه می‌دهند، گفت: « باید صلح برقرار شود و خلق کورد از ظلم نجات یابند. ما نمی‌خواهیم همین درد را تحمل کنیم.»

دختر تاش، حوا تاش، گفت: «شهید، شهید همه ماست. آزادی نیز برای همه ما خواهد بود.»

این دیدار با شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.

بوبو تاش نامه‌ای از خود بر جای گذاشته است

بوبو تاش که پیکرش را به آتش کشید، در نامه‌ای که در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ از خود به جا گذاشت، گفته بود: « من با لبخند می روم. من با عشق و علاقه‌ام می‌روم. من تحت فشار نیستم. نباید هیچ کس اشتباه برداشت کند، این فعالیت یک فعالیت سیاسی است. برای رهبری ماست. می‌خواهم این را بفهمید.»