رئیس مشترک بازداشت شده به کسانی که مقاومت می‌کنند درود فرستاد

محمد صدیق آکیش، رئیس مشترک شهرداری جولمرگ، که مقام و وظیفه‌ی وی پس از بازداشت غصب شده بود، با وکلای خود ملاقات کرد و به مقاومت درود فرستاد.

محمد صدیق آکیش، رئیس مشترک شهرداری جولمرگ از حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) روز گذشته پس از بازداشت، سمتش غصب شد. آکیش که در شهر وان بازداشت شده بود دیروز به جولمرگ منتقل شد. او پس از ممنوعیت ۲۴ ساعته ملاقات با وکلا، با وکلایش ملاقات کرد. آکیش به مقاومت در شهر درود فرستاد. آکیش در جریان دیدار با وکیلش بیان کرد که از روحیه خوبی برخوردار است، آنچه اتفاق افتاد را «کودتا علیه دموکراسی» توصیف کرد. آکیش به همه اقشار جامعه که از زمان بازداشت او علیه غصب اراده در خیابان‌ها بودند، درود فرستاد.

 «رسانه‌های حکومتی برای تاثیرگذاری بر قوه قضائیه به دروغگویی متوسل می‌شوند»

از سوی دیگر اعلام شد که حکم محرمانه در خصوص پرونده همچنان ادامه دارد. عمر آکیش، یکی از وکلایی که با آکیش ملاقات کرد، گفت که اخبار مربوط به موکلش در رسانه‌های حامی دولت برای «تأثیرگذاری بر قوه قضاییه» انجام شده است. وکیل آکیش گفت: «رئیس مشترک شهرداری ما، آکیش، به هنگام بازگشت از جلسه آمد به دلیل دیر وقت بودن، مجبور شد در شهر وان بماند. او صبح در جریان یک یورش به خانه در حالی که قصد داشت به سمت جولمرگ حرکت کند، بازداشت شد. تهمت‌های رسانه‌های حامی دولت مبنی بر اینکه «او در حال فرار دستگیر شد» منعکس کننده حقیقت نیست. رسانه‌های حکومتی نیز اطلاعات نادرستی درباره پرونده منتشر می‌کنند که حتی ما نمی‌توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم و هنوز هم ادامه دارد. این برای هدف قرار دادن و تأثیرگذاری بر قوه قضائیه است. آکیش به دادگاه گفت که می‌خواهد شخصاً در دادگاه ۵ ژوئن حضور داشته باشد. چرا کسی که این حرف را میزند باید فرار کند؟ هیچکس نباید این تحریفات را باور کند.»