صالح ایزدین: ما با رای خود به حملات پاسخ خواهیم داد

صالح ایزدین عضو مکتب سیاسی حزب پاده اظهار داشت که در انتخابات به حملات دولت اشغالگر ترکیه به شنگال و همکاری حزب دموکرات کوردستان پاسخ خواهند داد.

در عرض ۲ هفته، حدود ۳۰۰ خانواده ایزدی پس از ۹ سال مهاجرت به شنگال بازگشتند. این بازگشت در سالروز آزادسازی شنگال و در عین حال پیامی برای دشمنان جامعه ایزدی بود. در چنین روندی، دولت اشغالگر ترکیه بار دیگر به شنگال حمله کرد و ۲ مبارز یگان‌های مقاومت شنگال را به شهادت رساند.

صالح ایزدین، یکی از اعضای مکتب سیاسی حزب دموکراتیک ایزدی‌ها (پاده)، درباره بازگشت شنگالیها و حملات اخیر با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. صالح ایزدین اظهار داشت که سال‌هاست از خونشان سیر نشده‌اند و همچنان به آنها حمله می‌کنند. 

ما فوراً به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهیم

صالح ایزدین گفت که در هر جشن یا بزرگداشتی، دولت ترکیه با همکاری حزب دموکرات کوردستان به جامعه آنها حمله می‌کند و جوانان آنها را می‌کشد و گفت: «این بار آنها به دلیل بازگشت مردم و در سالگرد آزادسازی به ما حمله کردند و جوانان ما را شهید کردند. اما ما هیچ حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. عده‌ای هستند که به ما حمله خواهند کرد، اما نمی‌دانند که سازمان ما با خون شهدا ساخته شده است، هر درخت کوه شنگال با خون شهیدان سیراب شده و رشد کرده است.»

بگذارید مردم ما آگاه شوند

صالح ایزدین به ائتلاف و اتحاد اشاره کرد و گفت: «در زمان انتخابات به پای صندوق‌های رای بروید و با رای خود به همه حملات دشمن پاسخ دهید. در روز رای‌گیری به شدت پاسخ دشمن را خواهیم داد، به ویژه به دولت ترکیه و شریک آن حزب دموکرات کوردستان پاسخ خواهیم داد.»

حملات به دلیل بازگشت مردم انجام شد

صالح ایزدین با بیان اینکه هر بار که یک خانواده مهاجر در کمپهای باشور کردستانف آماده بازگشت به شنگال می‌شوند، دولت ترکیه با همکاری حزب دموکرات کردستانف به شنگال حمله می‌کند، گفت: «مردم ما باید هدف این حملات را ببینند و فورا و به میهن و خاک خود بازگردند».

صالح ایزدین یکی از اعضای مکتب سیاسی پاده اعلام کرد که مردم شنگال باید روزهای سیاه را به یاد بیاورند، در انتخابات شرکت کنند و با رای خود پاسخ دشمن را بدهند.