تصویر

سرزمین ما افتخار ماست و نباید در برابر اشغالگری سکوت کنیم

حملات و اشغالگری‌های دولت فاشیست ترکیه به باشور کوردستان ادامه دارد. شهروندان باشور کوردستان به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و می‌گویند: «سرزمین ما افتخار ماست و نباید در برابر اشغالگری سکوت کنیم.»

شهروندی به نام هژار جاف در گفتگو با خبرگزاری فرات از حملات و اشغالگری‌های دولت ترکیه اینچنین گفت: «کوردستان فقط الان نیست که مورد اشغال و تهاجم قرار می‌گیرد، کوردستان در طول تاریخ همواره در معرض اشغال بوده است. به ویژه، دولت ترکیه همواره سعی در نابودی خلق کورد داشته است. ما شهدای زیادی برای این سرزمین دادیم، سرزمین ما افتخار ماست. هر انسان درستکار و وظیفه‌شناسی باید در مقابل این اشغالگری موضع بگیرد، به ویژه این انتظار از سیاستمداران و روشنفکران می‌رود. متأسفانه آنچه می‌بینیم این است که دولت اقلیم کوردستان در برابر این اشغالگری سکوت کرده است. کوردستان ما یک وطن یکپارچه است، حتی اگر دشمن بخواهد این واقعیت را تغییر دهد، این تغییر نمی‌کند.»

یکی از کتابفروشان شهر سلیمانیه نیز به بیان این موضوع پرداخت و گفت: «سکوت در برابر این هجمه‌ها و اشغا‌ل‌ها روح انسان را می‌میراند. زیرا قصد اشغالگران تنها نابودی خلق کورد است. این وظیفه همه است که موضع‌گیری کنند. وضعیت در صد سال گذشته هرگز به این وخامت نبوده است. مخصوصاً اکنون این وظیفه روشنفکران است که موضع‌گیری کنند. این سرزمین افتخار ماست و نمی‌توانیم اجازه اشغالگری بدهیم.

بی‌گمان هر اشغالگری، قبل از اشغال واکنش حکومت آن کشور را ارزیابی می‌کند. اگر از طرف آنها چراغ سبز نشان داده نشود و اشغال برای آنها تسهیل نشود، قطعاً نمی‌توانند به راحتی حمله کنند.»