زنان علیه انزوای امرالی راهپیمایی کردند

زنان در کانتون فرات علیه نظام انزوای تحمیلی راهپیمایی کردند و چنین گفتند‌: ‌«ما زنان به یُمن رهبر آپو، خود را شناختیم. آزادی جسمانی رهبرمان را محقق خواهیم کرد و او را در میان خود خواهیم دید.»

صدها‌ زن اهل کانتون فرات طی راهپیمایی توده‌ای، نظام شکنجه و قتل‌عامی که دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌کند را محکوم کردند. این راهپیمایی با شعار ‌«ژن ژيان آزادی، آزادی جسمانی برای رهبر آپو و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» از میدان ژِنا آزاد در شهر کوبانی آغاز شده و در میدان آزادی به پایان رسید.

در این راهپیمایی تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«ژن ژیان آزادی»‌، ‌«آزادی جسمانی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برافراشته شدند. بی‌وقفه نیز شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی»‌، ‌«زنده‌باد مقاومت امرالی» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» سرداده می‌شد.

پس از این راهپیمایی، در میدان آزادی برای ادای احترام به یاد شهدای مبارزه آزادی یک دقیقه سکوت شد. سپس به عنوان جنبش زنان در کانتون فرات،‌ ریاست مشترک هیئت جوانان و ورزش،‌ آواشین مِستو سخنرانی کرد.

آواشین مِستو یادآور شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۶ سال است که برای رهایی خلق کورد و تمام جوامع در جزیره امرالی مبارزه می‌کند و گفت، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با اندیشه‌های آزاد خود به مثابه رهبر مبارزه شناخته می‌شود.

آواشین مستو انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به مثابه انزوای تحمیلی علیه تمام خلق‌ها ارزیابی کرد و چنین گفت‌:‌‌ «همانگونه که می‌دانید هیچ اندیشمند و فیلسوفی، خط آزادی زن را تعیین نکرد، اما رهبر آپو با خط‌ شفاف خود، حقیقت و ماهیت زنان را نشان داد و آزادی زنان را به آزادی جامعه مرتبط می‌داند. انزوای تحمیلی مطلق در شخص رهبر خلق کورد، علیه تمام زنان تحمیل می‌شود. با اندیشه رهبری، نیروی زنان به منصه ظهور رسیده است و آنان با این تفکرات خود را سازماندهی‌ کرده‌اند.‌»

آواشین مستو در پایان سخنان خود این پیام را داد‌: ‌«وظیفه ما اینست که این انقلاب را ادامه دهیم. ما از رهبر انسانیت صیانت می‌کنیم. ما زنان به یُمن رهبر آپو خود را شناختیم. آزادی جسمانی رهبرمان را محقق خواهیم کرد و او را در میان خود خواهیم دید.‌»

این کنش با سردادن شعارهای ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«ژن ژيان آزادی» به پایان رسید.