تصویر

سیل در مناطق سرحد‌‌: در قره‌یازی، یک جوان جان باخت

براثر سیل در مناطق سرحد باکور کوردستان، در منطقه قره‌یازی یک جوان به نام یعقوب اَرَن ۲۳ ساله جان خود را از دست داد.

در روستاهای توابع مناطقه تاتوس ‌(تَکمان)‌، قره‌یازی، منطقه خراسان ارزروم و مناطق زِتکا زِتکا ‌(علیشکِرت) و بازید از توابع آگری براثر بارش شدید باران، سیل ایجاد شد.

تاتوس

در روستاهای حجی‌گورو، مَرخوکه، شام، قیلیِچی و مله‌محمد از توابع منطقه تاتوس بدلیل بارش شدید باران، سیل ایجاد شد. سد متعلق به امور آبیاری دولت ‌‌‌‌‌‌‌(د‌س‌ی) که در نزدیک روستای حجی‌گورو و مرخوکه احداث شده است، براثر سیل طغیان کرده و روستاها در زیر آب ماندند. آب این سد و سیل با یکدیگر ادغام شده و روستاها بروی روستاها ریتختند. براثر این سیل خسارات بسیاری به خانه‌ها و اسطبل‌ها روستائیان رسید. روستائيان اعلام کردند که تعداد بسیاری از دام‌هایشان با وجود این سیل، تلف شدند.

قره‌یازی

در روستای سوکانوک از توابع منطقه قره‌یازی سیل روی داد. جوانی به نام یعقوب ارن ۲۳ ساله که به چوپانی مشغول بود به دلیل این سیل، جان خود را از دست داد. جنازه ارن بدلیل سیل در روستای چَلو از توابع منطقه دوتاخ آگری پیدا شد. اعلام شده است که جنازه او بیش از ۴۰ کیلومتر با این سیل همراه بوده است. جنازه ارن را به سردخانه دولت در قره‌یازی منتقل کردند.

خراسان

در برخی روستاهای منطقه خراسان نیز سیل به وجود آمده و در روستای کادی‌جلال ۱۲ راس دام بدلیل این سیل تلف شدند. سیل ضرر و زیان‌هایی را نیز به خانه‌ها، اسطبل‌ها و زمین‌های کشاورزی وارد آورده است.

آگری

برخی روستاهای منطقه زِتکا و بازید نیز بدلیل بارش شدید باران، سیل به‌وجود آمد. در روستای آوخارک از توابع منطقه زتکا بدلیل سیل، خسارت و ضرر و زیان‌هایی به خانه‌ها، اسطبل‌ها و زمین‌های کشاورزی وارد آمده است.