ارابه‌ مرگ حامل نفت قاچاق جنوب کردستان جان دهها شهروند کُرد روژهلاتی را گرفت

برخورد تانکر حامل نفت خام با اتوبوس حامل مسافر در خروجی ترمینال شهر سنه دهها کشته برجای گذاشته است. گزارش‌ها از درگیری مردم خشمگین با نیروهای ضدشورش در حوالی محل تصادف است.

برخورد تانکر حامل نفت خام با اتوبوس حامل مسافر در خروجی ترمینال شهر سنه دهها کشته برجای گذاشته است. گزارش‌ها از درگیری مردم خشمگین با نیروهای ضدشورش در حوالی محل تصادف است.

به گزارش خبرگزاری فرات ساعت ٢۴ به وقت محلی تانکر حامل نفت خام با یک دستگاه اتوبوس مسیر سنه- تهران تصادف کرد وپس از انفجار تانکر، تمام سرنشینان اتوبوس در شعله‌های آتش جان باخته‌اند. به گفته شاهدان محلی دلیل تصادف مرگبار بریدن ترمز تانکر بوده‌ است. تصاویر منتشر شده حاکی از آتش‌سوزی گسترده در محل حادثه و گسترش آن به شعاع بیش از پانصد متر و آتش گرفتن خودروهای دیگر در محل است.

همزمان با خبر تصادف مرگبار نیروهای امداد و آتش‌نشانی به محل تصادف اعزام شده و پس از یکساعت و نیم توانستند شعله‌های آتش را مهار کنند. به گفته شاهدان پیکر بسیاری از مسافران اتوبوس در شعله‌های مرگبار به تلی از خاکستر مبدل شده است. گزارش‌های غیررسمی از جان باختن بیش از ٢٧ نفر سخن به میان آورده‌اند. بنابر گزارش‌های تکمیلی دست‌كم پنج نفر هم در این تصادف مرگبار زخمی شده و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

انتشار خبر تصادف و تجمع مردم در محل حادثه مابین حاضران و نیروهای امنیتی رژیم درگیری روی داده است. تصاویر منتشر شده از واژگون کردن خودروهای متعلق به نیروهای انتظامی از سوی مردم خشمگین است. معترضین نسبت به وضعیت بد جاد‌ها و تدوام عبور و مرور تانکرهای حامل نفت خام از جاده‌های غیراستاندارد استان سنه اظهار نارضایتی کردند. خبرگزاری‌های وابسته به رژیم در واکنش به خبر حمله مردم خشمگین از تبعیض‌های سیستماتیک رژیم بر کردها، معترضین را طبق روال همیشگی "آشوبگر" نامیدند.

شایان ذکر است این دومین حادثه آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری در روز گذشته در استان سنه بود. پیش از تصادف مرگبار امشب، بامداد سه‌شنبه ١٩ تیرماه یک دستگاه اتوبوس تهران- مریوان در گردنه صلوات آباد سنه در آتش سوخت. جاده‌های روژهلات کردستان از بدترین جاد‌ه‌های سطح ایران هستند و سالانه هزاران نفر قربانی می‌گیرند.