بزرگترین جشنواره‌ی ماهیگیری در مریوان- زریوار برگزار می‌شود

روز جمعه ۲۱ اردیبهشت جشنواره‌ی ماهیگیری در دریاچه‌ی زریبار شهر مریوان روژهلات کردستان برگزار خواهد شد

روز جمعه ۲۱ اردیبهشت جشنواره‌ی ماهیگیری در دریاچه‌ی زریبار شهر مریوان روژهلات کردستان برگزار خواهد شد.

 

این جشنواره با حضور ماهیگیران حرفه‌ای از ۷ کشور خارجی و ۱۷ استان ایران و همچنین ماهیگیران استان سنه برگزار خواهد شد که ماهیگیران پس از صید، ماهیها را رها کرده و به آب باز خواهند گرداند.

 

این جشنواره‌ی بین‌المللی برای اولین بار در دریاچه ی زریبار با هدف شناساندن پتانسیل‌های گردشگری مریوان برگزار میشود.

 

جشنواره راس ساعت ٨ صبح روز جمعه آغاز خواهد شد و با برنامه‌های متنوع همانند پخت ماهی و آموزش آن، پاراگلایدر سواری، پرواز بادبادکها و غیره ادامه خواهد یافت.

 

مریوان یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کردستان است که با داشتن دریاچه ی زریبار،طبیعت زیبا و بکر،کوهستانهای زیبا و سرکش، تاریخ و سنتهای کهن دارای پتانسیلهای بالای گردشگری میباشد اما به دلیل سیاستهای رژیم ایران تا به حال از این پتانسیلها در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و جذب گردشگر استفاده نشده است و حتی به یکی از بیکارترین شهرهای ایران تبدیل شده است.

 

رژیم در راستای گسترش فقر در روژهلات هیچ توجهی به زیرساختها در این شهر نکرده و در زمینه ی گسترش گردشگری اقدامی موثر انجام نداده است.

 

دریاچه ی زریبار در کنار شهر مریوان واقع شده و از زیباترین مکانهای روژهلات است.

 

تکمیل نشدن جاده‌ی مریوان سنه، آتش زدن و نابودی جنگلهای بکر مریوان، زمین خواری توسط ادارات دولتی همچون منابع طبیعی و رشوه‌خواری مسئولین در جهت واگذاری زمینها و جنگلها و تبدیل آن به زمین کشاورزی، ایجاد ذهنیت منفی از مردم کُرد در میان سایر خلقهای ایران و تبلیغات منفی علیه روژهلات، تخصیص ندادن بودجه‌ی کافی برای طرحهای عمرانی، گماردن مسئولین نالایق و غیربومی، بستن مرزها و هزاران اقدام دیگر از طرف رژیم سبب توسعه نیافتگی این شهر و سایر مناطق روژهلات شده است.