به وظیفه تاریخی خود عمل کنید/ هویت و آزادی قابل فروش یا معاوضه نیست

ساکنان عفرین از دو ماه پیش مقاومت حماسه‌واری را در مقابل هجوم وحشیانه رژیم ددمنش ترک و تبهکاران تحت فرمان اردوغان نشان دادند در پیامی بمناسبت جشن ملی نوروز از ساکنان آمَد درخواست کردند به وظایف تاریخی خود عمل کنند

صدها هزار نفر از بامداد امروز با حضور در عرصه نوروز کلان‌شهر آمَد مراسم جشن نوروز را آغاز کردند. یکی از پیام‌هایی که در جشن نوروز امسال آمَد قرائت شد پیام مقاومت‌گران عفرین بود. بدران اوزترک ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک پیام مذکور را قرائت کرد.

در پیام مقاومتگران عفرین آمده است:"همچون خلق مقاوم عفرین به خلق مقاومتگر آمَد درود می‌فرستیم. به مثابه خلق‌های کُرد، عرب و ترکمن‌ ساکن عفرین صدها سال زندگی آشتی‌جویانه و آرامی را با هم بسر برده‌ایم. نوروز ٢٠١٨ اشغالگران به ما حمله‌ور شدند و ارتش ترک از ٣٠ دیماه ١٣٩۶ حمله به میهنمان را آغاز کرد. عفرین به خلق‌های عفرین متعلق است. دولت ترک با توسل به جنگ ما را از خاک خود بیرون کرد و اکنون درصدد اسکان بیگانگان در سرزمین ماست.

 

پیام خلق عفرین به نوروز آمَد می‌افزاید:"بزرگترین حمله ناتو به عفرین صورت گرفت. خلق ما دربرابر این حمله مقاومتی تاریخی را از خود نشان دادند. دهها هزار از هم‌میهنان مجبور به کوچ از سرزمین خود شدند. خلق عفرین نه تنها در برابر ارتش ترکیه بلکه در مقابل نیروهای بین‌المللی مقاومتی تاریخی را رقم زد.

 

پیام می‌افزاید:"برای محافظت از شرافت خاکمان تا آخرین دقایق مقاومت نمودیم. تبهکاران موسوم به ارتش آزاد با همکاری نیروهای بین‌المللی وارد خاکمان شدند اما مبارزه ما در مقابل اشغالگران وارد فاز تازه‌ای شده است.

 

دشمنان خوب بدانند که مبارزه ادامه دارد و هویت و آزادی قابل فروش یا معاوضه نیست. عفرین از این پس تنها متعلق به ما نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است. هیچگاه شهدای مقاومت عفرین فراموش نخواهند شد و مبارزه در مرحله تازه برای آزادسازی عفرین نیاز به همکاری همگان دارد."

 

پیام نوروزی عفرین برای جشن نوروز آمَد اینچنین پایام یافته است:"آمَد باید نقش و وظیفه تاریخی خود را به انجام رساند. لازم است تمام بشردوستان از عفرین حمایت کنند. درصورت اتحاد و همبستگی قادر به پاکسازی هر چه زودتر میهن از چنگال اشغالگران خواهیم بود. آمَد پایتخت است و الزامی است نقش تاریخی خود را در همبستگی با عفرین عملی نماید."