بیانیه کاسبکاران و اصناف بانه پس از اعتصاب عمومی؛ از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم

کاسبکاران بانە در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر مطالبات برحقشان، اعلام کردند مغازه‌ها و محل کار خود را پس از  ٢۵ روز اعتصاب بازگشایی کرده‌اند.

کاسبکاران بانە در بیانیەای ضمن تاکید بر مطالبات برحقشان، اعلام کردند مغازەها و محل کار خود را پس از  ٢۵ روز اعتصاب بازگشایی کرده‌اند.

 

آنان در بیانیە خود بە برخی نکات حقوقی و قانونی در تائید عمل و اعتراض مدنی خود تاکید کردە و توپ را بە زمین حاکمیت انداخته‌اند.

 

به نقل از کولبر نیوز کاسبکاران معترض در بیانیه با تأکید بر اینکه "مطالبه‌ی مرزنشینان درخواستی قانونی، شرعی و انسانیست و مطابق با اصل ٢٨م قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای  همه‌ی افراد، امكان اشتغال به كار و شرایط مساوی برای احراز مشاغل ایجاد کند."

 

اصناف بانه تصریح نموده‌اند:" گشایش مغازه‌ها به معنای عدول از خواسته‌هایمان نیست، بلکه ما با ایمان به حقانیت مطالباتمان تا نیل به مقصود، از هیچ کوشش قانونمند و متمدنانه‌ای فروگذار نخواهیم کرد."

 

مغازه‌داران از همبستگی شهروندان و الخصوص صاحبان مجتمع‌ها و واحد‌های تجاری ابراز قدردانی کرده و خواستار انتخاب چهره‌های دلسوز و فعال برای شورای بازاریان در جهت پیگیری کردن امور مربوط به بازار شده‌اند.

 

بازاریان بانه در پایان بیانیه از ماموستایان دلسوز و همراە خود کە قاطعانە از مطالبات کاسبکاران حمایت کردند و همبستگی بیشتری را ایجاد کردند، قدردانی نموده‌اند.