حزب دمکراتیك خلق‌ها با وجود همه فشارها از عفرین دفاع می‌کند

حامیان صلح در ترکیه به شدت تحت فشار قرار دارند و صدها نفر تاکنون بخاطر مخالفت با جنگ زندانی شدەاند. با این وجود نمایندگان ه.د.پ واقعیت آنچه در عفرین روی می‌دهد را بیان می‌کنند.

در ترکیه به غیر از حزب دمکراتیك خلق‌ها و جریانات چپگرا، همەی احزاب دیگر و طرفداران آنها از هجوم نظامی ارتش به عفرین اعلام حمایت کردەاند. حامیان صلح در ترکیه به شدت تحت فشار قرار دارند و صدها نفر تاکنون بخاطر مخالفت با جنگ زندانی شدەاند. با این وجود نمایندگان ه.د.پ واقعیت آنچه در عفرین روی می‌دهد را بیان می‌کنند.

 

سرپیل کمالبای ریاست مشترک حزب دمکراتیك خلق‌ها طی سخنرانی در کنفرانس زنان در آنکارا گفت دولت ترکیه مرتکب کشتار جمعی غیرنظامیان شده و مردم عفرین در حال استفاده از حق دفاع مشروع هستند.

او گفت نمایندگان ه.د.پ، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان و پزشکان مخالف جنگ، هدف هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته و تحت فشار سنگین قرار گرفتەاند اما میلیون‌ها انسان را چگونه زندانی خواهند کرد.

      

کمالبای همچنین همکاری ارتش ترکیه با آنچه که "ارتش آزاد سوریه" می‌خوانند را زیر سئوال برد.

 

در همین رابطه شبکه یوتیوب ه.د.پ ویدئویی از این افراد را منتشر کرده که در حین حمله به عفرین می‌گویند کردها و آتئیست‌ها را نابود می‌کنیم. آنها از جملات و شعارهای القاعده استفاده می‌کنند.

 

با وجود فشارهای امنیتی و موج دستگیری‌ها، نمایندگان ه.د.پ در پارلمان سکوت نکردەاند. ارطغرل کورکچو یکی از این نمایندگان است که در صحن علنی پارلمان در مورد یکی از گروههای همراه ارتش ترکیه با نام جیش الاسلام سخن گفت.

او با نشان داده عکسی که به همراه داشت گفت جیش الاسلام همسران نیروهای وابسته به اسد را در قفس انداختند و به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

 

کورکچو همچنین عکسی از گروه نورالدین زنگی نشان داد و گفت آنها گلوی یک کودک دوازده ساله فلسطینی را بریدند. آیا اینها هستند متحدان ترکیه؟

بهجت یلدرم دیگر نماینده پارلمانی ه.د.پ هم تصاویری از کودکان جانباخته در عفرین را به صحن علنی پارلمان برده بود. او با نشان دادن این عکس‌ها گفت سازمان یونیسف هم کشتار کودکان در عفرین را تأئید کرده است پس چگونه است که دولت ترکیه کشتار غیرنظامیان را انکار می‌کند.