خلق جنوب کردستان فردا در محکومیت اشغالگری رژیم ترک به میدانها می‌آیند

جبهه ملی ضد اشغالگری طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که فردا (شنبه ٧ ژوئیه) در ٩ شهر، بخش و شهرک جنوب کردستان علیه ارتش غاصب ترکیه به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند

جبهه ملی ضد اشغالگری طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که فردا (شنبه ٧ ژوئیه) در ٩ شهر، بخش و شهرک جنوب کردستان علیه ارتش غاصب ترکیه به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند

 

ابتکار عمل جبهه ملی ضد اشغالگری ساعت ١١ امروز در پارک نالی شهر سلیمانیه کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد. در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد که راهپیمایی سرتاسری از سوی این جبهه فردا در ٩ شهر، بخش و شهرک جنوب کردستان برگزار می‌شود.

 

بیانیه از سوی بکر شیخ سلام عضو جبهه ملی ضد اشغالگری قرائت شد. در بخشی از بیانیه آمده است؛ فردا در شهرهای هولیر، سلیمانی، کرکوک، کلار، قلادزه، دربندیخان، چمچمال، رانیه و هلبجه و دیگر شهرک‌های اقلیم کردستان علیه رژیم غاصب ترکیه راهپیمایی برگزار می‌گردد.

 

شیخ سلام سکوت حکومت اقلیم کردستان و دولت عراق را نسبت به اقدامات تجاوزگرانه رژیم ترکیه مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد:"ما جبهه ملی ضد اشغالگری را به دلیل سکوت حکومت اقلیم و دولت عراق در قبال اشغالگران تشکیل دادیم."

 

فراخوان عمومی به مشارکت مردم

شیخ سلام در ادامه از شهروندان جنوب کردستان برای شرکت باشکوه در اعتراضات دوعوت به عمل آورد و گفت:"از تمام خلق در جنوب کردستان می‌خواهیم که فردا شنبه با بستن مغازه‌ها و اصناف به این راهپیمایی بپیوندند. زیرا جنوب کردستان در معرض خطر اشغال سرتاسری قرار گرفته است."

 

برنامه راهپیماهیهای فردا به این شرح است:

هولیر: ساعت ١٨ پارک شانه‌در

سلیمانی: ساعت ١٧ آغاز از میدان سهولکه تا پارک عمومی ساعت

کرکوک: ساعت ١٧ پارک قلا (قلعه کرکوک)

چمچمال: ساعت ١٨ در مقابل دانشگاه چرمو

کلار: ساعت ١٧ در مقابل مدرسه لیلا قاسم

رانیه: ساعت ١٧ در مقابل پارک عمومی

زمان و مکان راهپیمایی در هلبجه، دربندیخان و قلادزه هم هنوز اعلام نشده است.