دیدار هیئت زنان برای کسب آگاهی از سلامتی اوجالان با مسئولان شورای اروپا و سی‌پی‌تی

تحصن نامحدود در استراسبورگ فرانسه با خواست پاسخگو کردن سازمان منع شکنجه اروپا در مورد وضعیت اوجالان در حالی ادامه دارد که اعتراضات در کشورهای دیگر نیز علیرغم حملات متععد پلیس و گروههای نژادپرست ترکیه متوقف نشده است.

تحصن نامحدود در استراسبورگ فرانسه با خواست پاسخگو کردن سازمان منع شکنجه اروپا در مورد وضعیت اوجالان در حالی ادامه دارد که اعتراضات در کشورهای دیگر نیز علیرغم حملات متععد پلیس و گروههای نژادپرست ترکیه متوقف نشده است.

 

تحصن نامحدود در استراسبورگ فرانسه با خواست اقدام فوری سازمان منع شکنجه اروپا برای پایان شکنجه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان امرالی ترکیه در سومین هفته متوالی ادامه دارد.

 

روز پنجشنبه هیئتی از فعالین زن با مسئولان امنیتی شورای اروپا و سازمان منع شکنجه که مقر هر دوی آنها در استراسبورگ است دیدار کرد.

 

در این دیدار یادآوری شد که از هجده روز پیش هزاران شهروند معترض با حضور در استراسبورگ خواستار تذکر به دولت ترکیه برای باز کردن درهای زندان امرالی و دیدار با اوجالان شدەاند.

 

فعالین زن تأکید کردەاند تا زمانی که به خواسته خود نرسند به تحصن در استراسبورگ ادامه می‌دهند و گردهمایی‌های دیگری در این شهر برگزار خواهند کرد. آنها سی‌پی‌تی را به خاطر سکوت در برابر اقدامات دولت ترکیه در زندان‌ها مسئول می‌دانند.

 

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق که دیروز در جمع معترضان حاضر شده بود طی سخنانی گفت کردها برای دستیابی به اهداف دمکراتیك خود در خاورمیانه چشم به قدرت‌های خارجی ندارند و با توسل به نیروی خود مبارزه می‌کنند.

 

وی گفت سلامتی اوجالان که رهبری جنبش جوامع فرودست خاورمیانه را بر عهده دارد دارای اهمیت ویژه است و هرگز فراموش نخواهد شد.

 

اعتراضات کردها و دوستان چپگرای آنها در کشورهای اروپایی در هفتەهای اخیر با ایجاد محدودیت و برخوردهای پلیسی همراه بوده است.

 

از جمله دیروز پلیس آلمان به شهروندانی که در شهر هانوفر به استقبال اتوبوس کتابخانه اوجالان رفته بودند حمله کرد.

 

اتوبوس کتابخانه اوجالان از یکماه پیش با هدف جلب توجه به شکنجه و منزوی‌سازی وی در زندان امرالی ترکیه از استراسبورگ فرانسه به راه افتاد و به کشورهای مختلف سفر کرد. این اتوبوس دیروز وارد شهر هانوفر آلمان شد. اما استقبال کنندگان از آن مورد حمله پلیس قرار گرفتند. در جریان درگیری میان طرفین شماری از معترضان زخمی شدند.

 

دولت آلمان تحت فشارهای ترکیه، حمل تصاویر رهبر خلق کرد اوجالان و پرچم نیروهای انقلابی کردستان را ممنوع کرده و به این بهانه به تجمعات و راهپیمایی کردها حمله می‌کند.