زندانیان پ.ک.ک و پاژک: ما مصمم هستیم و پا پس نخواهیم گذاشت!

​​​​​​​زندانیان پ.ک.ک و پاژک اعلام کرده‌اند:"اگر چه ما در حبس به سر می‌بریم اما باید دانست که هیچگاه تسلیم نخواهیم شد." زندانیان آحاد جامعه را به گسترش مقاومت فراخوانده‌اند

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک به مناسبت سالروز توطئه بین‌المللی علیه خلق کردستان و ادامه اعتصاب غذا در زندانهای رژیم ترکیه و خارج از میهن بیانیه‌ای صادر کرد.

 

بیانیه به این شرح است:

"در شرایطی که توطئه بین‌الملی علیه رهبری وارد ٢١مین سال خود شده است، آشکار است که تمام مکانیزمهای رژیم فاشیست و متحجر که خود را به مانفع رژیم طبقاتی و ارتجاعی واگذار نموده با شکست مواجه گردیده است. دولت‌های هژمونگرا در توطئه بین‌المللی همدست شده و علیه رهبر ما اقدام نمودند، در واقعیت امر توطئه علیه خلق کرد، خلق ترک و خلق‌های خاورمیانه صورت گرفته است. از این روی اگر توطئه ١۵ فوریه به نتیجه می‌رسید فاشیسم با مشروعیت‌بخشی به رژیم کنونی [ترکیه] با قتل‌عام و نسل‌کشی هویت‌های خلقی [توطئه] را لاپوشانی می‌کرد.

 

بدون شک هنوز هم موجودیت خلق‌ها در معرض تهدید و خطر قرار دارد، بخصوص هدف اصلی اقتدار فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ دستیابی به اهداف توطئه است. از این روی برای روزآمد کردن توطئه به هر دسیسه و فتنه‌ای دست می‌یازد. سیستم امرالی، تعیین جایزه برای کسب آگاهی از کوادر پیشاهنگ پ.ک.ک، بمباران کوهستان‌ها، تخریب شهرها و نسل‌کشی شهروندان کرد، بازداشت سیاستمدارن کرد و نمایندگان آنان و میهن‌دوستان، همگی نشانه‌های تلاش برای روزآمد کردن توطئه است. رهبر آپو با مقاومت و ایستار بزرگ خویش تمام جنبه‌های توطئه را برملا نموده است.

 

ما یکبار دیگر این توطئه را که رهبر بشریت رهبر آپو را هدف قرار داده محکوم و رسوا می‌کنیم. ما از تمام رفقایی که همچون خالد اورال با شعار "شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید" جان خود را فدا نمودند با احترام یاد می‌کنیم. ما همچون مبارزان پ.ک.ک و پاژک با زندگی خویش نشان داده‌ایم زندگی بدون رهبری را نمی‌پذیریم، اگر چه در زندان‌‌ها به اسارت گرفتار شده باشیم، اما تحت هیچ شرایطی تسلیمیت را نخواهیم پذیرفت. از این رو تا زمانی که حصر رهبری برداشته نشود، سلامتی و شرایط مناسب امنیت جسمی و روحی ایشان فراهم نشود به اعتصاب غذای خویش با عزمی راسخ ادامه خواهیم داد.

 

در مرحله 'حصر را درهم شكسته، فاشیسم را نابوده نماییم و کردستان را آزاد کنیم' فعالیت اعتصاب غذای ما که از ٨ نوامبر ٢٠١٨ با پیشاهنگی لیلا گووَن آغاز شد، در ٢٧ نوامبر به شیوه نامحدود و چرخشی ادامه یافت و از ١۶ دسامبر (٢٠١٨) بصورت نامحدود و بدون بازگشت ادامه دارد. صرف هر هزینه‌ای اعتصاب غذا تا پایان دادن به حصر، همچنان ادامه خواهد یافت.

 

رهایی از فاشیسم با مقاومت میسر می‌گردد

در مرحله‌ای که به آن رسیده‌ایم، تلاش‌هایی در راستای ملاقات با رهبری صورت گرفته است و این امر حاکی است که مقاومت پیروزی را به دنبال دارد. در همین راستا آزاد کردن لیلا گووَن از زندان در چهارچوب پایان دادن به اعتصاب غذا صورت گرفته است. اما همه نیک می‌دانیم که مقاومت پیروزی به دنبال دارد. زیرا سیاست‌های مزورانه و ریاکارانه رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ از سوی جنبش و خلقمان عیان شده است؛ از این رو هیچ راه دیگری بجز مقاومت باقی نمانده است. بنابراین مقاومت علیه فاشیسم در هر زمان و مکانی مشروع است. به همین دلیل از هواداران دمکراسی و آزادی می‌خواهیم که در تمام عرصه‌ها به مقاومت ادامه دهند. از خلق‌های ترکیه و جهان می‌خواهیم که علیه فاشیسم صدای خود را بلند کنند. حصری که علیه رهبر ما تحمیل می‌شود در حقیقت بر تمامی ما اعمال می‌گردد. کسانی که فریاد مقاومت ما را نشنوند، باید انسانیت و وجدان خود را ارزیابی و مورد قضاوت قرار دهند. روز روز اتحاد علیه فاشیسم و روز شکستن حصر است."