سنور روژهلات: روحیه فرمانده عگید در میان گریلاهای کردستان زنده است

سه روز دیگر، پانزدهم آگوست سالگرد آغاز مبارزه مسلحانه حزب کارگران کردستان علیه حکومت اشغالگر ترکیه در سال ١٩٨۴ است

سنور روژهلات از فرماندهان یژاستار که در حال مقاومت در برابر هجوم ارتش ترکیه در ارتفاعات جنوب کردستان هستند می‌گوید روحیه فرمانده عگید و همرزمان او پس از ٣۴ سال از آغاز جنگ مسلحانه در جنبش زنده است و حکومت اشغالگر ترکیه با وجود همه امکانات نظامی، دچار درماندگی شده است.

 

سه روز دیگر، پانزدهم آگوست سالگرد آغاز مبارزه مسلحانه حزب کارگران کردستان علیه حکومت اشغالگر ترکیه در سال ١٩٨۴ است.

 

با وجود گذشت ٣۴ سال از آنزمان، جنگ هنوز ادامه دارد. ترکیه نتوانسته به هدفش برای از بین بردن جنبش کردها دست پیدا کند در حالی که پ.ک.ک به یک نیروی تأثیرگذار در منطقه بدل شده است.

سنور روژهلات از فرماندهان گریلاهای منطقه برادوست در اقلیم کردستان که مشغول نبردهای سنگین با نیروهای اشغالگر ترکیه هستند طی مصاحبه ای در آستانه پانزده آگوست می‌گوید: روحی که فرمانده عگید در جنبش دمید هنوز زنده است.

 

او به جانفشانی مردان و زنان کرد برای آزادی و دمکراسی در کوهستان‌ها و شهرها و زندان‌ها طی سالیان دراز مبارزه پرداخته و می‌گوید حکومت ترکیه هرگز نخواهد توانست موجودیت و هویت و زبان کردها را انکار کند.

 

سنور روژهلات همچنین به سازمان‌یافتگی زنان کرد در طول چندین دهه مبارزه آزادیخواهی اشاره کرده و می گوید زنان مبارز کردستان اسیر ایدئولوژی نظام سرمایه‌داری نیستند.

 

او می‌گوید هم اکنون در جنوب کردستان با همان روحیه ای در برابر ارتش اشغالگر ترکیه می جنگند که ٣۴ سال پیش فرمانده عگید و هم‌رزمان او می جنگیدند. سنور روژهلات می گوید هرچند حکومت ترکیه از انواع جنگ افزارهای پیشرفته و نیروی هوایی برخوردار است اما گریلاهای کردستان هم به توانایی قابل توجهی در جنگ و مقاومت دست یافته و امان از نیروهای اشغالگر بریده‌اند.