سی.پی.تی با اعلام "پیگیری وضعیت اوجالان" به خواسته تحصن‌کنندگان پاسخ داد

مسئولین سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا –سی.پی.تی با نمایندگان ۶٣ نهاد حاضر در تحصن استراسبورگ اعلام کردند که "موضوع وضعیت اوجالان" را زیر نظر دارند. نمایندگان نهادها هم افزودند که تا دیدار هیئت از امرالی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند

مسئولین سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا –سی.پی.تی با نمایندگان ۶٣ نهاد حاضر در تحصن استراسبورگ اعلام کردند که موضوع را زیر نظر دارند. نمایندگان نهادها هم افزودند که تا دیدار هیئت از امرالی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند

 

روز گذشته نمایندگان ۶٣ نهاد و سازمان کُرد و دوستان آنان در مقابل ساختمان دفتر اتحادیه اروپا و کمیته منع شکنجه گردآمدند و خواهان دیدار مسئولان سی.پی.تی از امرالی و کسب آگاهی از وضعیت عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد شدند.

 

در دیدار با مسئولین سی.پی.ی نمایندگان احزاب ه.د.پ، کنگره جامعه دمکراتیک خلق-اروپا، نمایندگان اتحادیه میهنی و جنبش تغییر حضور داشتند.

 

یوکسل کوچ ریاست مشترک ک.ج.د.ک-اروپا در گفتگو با خبرگزاری فرات از گفتگو با دو مسئول سازمان سی.پی.تی خبر داد و بر ادامه تحصن تا کسب خبر از اوجالان تأکید نمود. یوکسل کوچ در ادامه افزود:"آنها در صدد فریب خلق کُرد هستند و این سازمان به ابزار سیاست‌های چرکین آ.ک.پ مبدل شده است". کوچ عدم موافقت رژیم ترکیه با دیدار خانواده و وکلای اوجالان از جزیره امرالی را یادآوری کرده و افزود که مسئولان سی.پی.تی تنها به آنان گفته‌اند :"ما پیگیری می‌کنیم."

 

گفته شد که مسئولین سی.پی.تی در رابطه با تعیین هیئت و دیدار آنان از امرالی پاسخی قانع کننده به هیئت کُردها نداده‌اند.

 

پیام "تا دیدار سی.پی.تی از امرالی، تحصن ادامه دارد" داده شد

 

یوکسل کوچ در ادامه تصریح کرد که از سوی ۶٣ سازمان و نهاد متحصن در مقابل ساختمان اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند تا کسب نتیجه و کسب اگاهی قابل اعتماد از وضعیت عبدالله اوجالان به تحصن خود ادامه می‌دهند.