شش غیرنظامی در بمباران عفرین جانباختند

کانتون عفرین و توابع آن در فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه از عصر دیروز هدف حملات هوایی شدید نیروی هوایی ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفتند. همچنین کانتون شهبا و شهرک تل‌رفعت از توابع آن بمباران شدەاند.

کانتون عفرین و توابع آن در فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه از عصر دیروز هدف حملات هوایی شدید نیروی هوایی ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفتند. همچنین کانتون شهبا و شهرک تل‌رفعت از توابع آن بمباران شدەاند. یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دفاعی بومی در حال دفاع در برابر حملات زمینی نظامیان ترکیه و القاعده هستند. فرماندهی ی.پ.گ بیانیەای در اینباره صادر کرده و جانباختن و جراحت شماری از مبارزان و غیرنظامیان خبر داده است.

 

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق با اعلام آنکه ارتش اشغالگر ترکیه از ساعت ١۶ بعد از ظهر دیروز تاکنون به بمباران عفرین ادامه داده است اعلام کرد مواضع یگان‌های مدافع خلق، نیروهای انقلابی و محلات مسکونی بیش از یکصدبار توسط ٧٢ فروند جنگنده هوایی بمباران شدەاند.

 

روستاهای مسکونی عفرین، مرکز این شهر، کمپ جنگ‌زدگان روبار از جمله اهدافی بودند که بیش از همه بمباران شدند.

 

ی.پ.گ در گزارشی که شب گذشته منتشر کرده است از جانباختن ۶ غیرنظامی و جراحت دستکم ١٣ تن دیگر خبر داده که اوضاع برخی از آنان وخیم است.

 

همچنین یک مبارز ی.پ.گ و دو مبارز ی.پ.ژ در این حملات جانباختەاند.

 

همزمان با حملات هوایی، نیروهای زمینی ترکیه برای ورود به عفرین از طریق مرز بلبل تلاش کردند اما با مقاومت مبارزین روبرو شدند.

 

ی.پ.گ می‌گوید ترکیه با بمباران گسترده عفرین تلاش می‌كند خانواده‌ها و غیرنظامیان ساکن این مناطق را وادار به خروج از محل سکونت خود کند تا گروههای تبه‌کار وابسته به آن بتوانند شهر را اشغال کنند.

 

در این بیانیه تأکید شده که ترکیه بدون اجازه نیروهای بین‌المللی به ویژه روسیه قادر به بمباران عفرین نبود و ی.پ.گ روسیه را مستقیما مسئول این کشتار می‌داند.

 

ی.پ.گ گفته است که تحت هر شرایطی از همه جوامع ساکن منطقه در برابر حملات دفاع خواهند کرد.