مبارزه ما متکی بر روحیه و اراده مقاومت ١۴ ژوئیه است

​​​​​​​روناهی سرحد عضو شورای مدیریتی حزب آزادی زنان کردستان- پاژک با شرکت در برنامه روژفا ژن کانال سترک تی‌وی به ارزیابی تحولات هفته گذشته در کردستان پرداخت

روناهی سرحد خاطرنشان کرد:"رهبری ما با مبارزه خود سرنوشت خلق را تغییر داد به همین دلیل رهبری هدف حملات سیاسی و ایدئولوژیک قرار گرفته است."

 

عضو شورای مدیریتی پاژک در آغاز به حصر رهبر خلق کرد از سوی رژیم ترک پرداخت و گفت:"مبحث اصلی تداوم حصر رهبری است. این حصر نتایج فراوانی را در پی داشته است. مبارزه رهبری با سازماندهی جوانان، زنان و خلق آغاز شد. به همین دلیل نباید این مبارزه را در ٢٠ سال خلاصه کرد. رهبری با مبارزه خویش سرنوشت یک خلق را تغییر داد. آنچه که امروز شاهد هستیم حملات سیاسی و ایدئولوژیک علیه رهبری است. رهبر در مبارزه خستگی ناپذیر خویش اراده و توان حل مسائل را به خلق نشان داد، رهبری توطئه را نقش برآب کرد و در شخصیت زنان مسائل مربوط به اقلیت‌ها و آزادی جامعه را پیش کشیده و چهارچوب‌های آن را مشخص کرد."

 

سرحد آحاد جامعه را به صیانت از رهبر آپو و آزادی ایشان فراخواند. وی تداوم حصر را تدوام توطئه با همکاری ناتو خواند.

 

وی پایان دادن به حصر را پاسداری از هویت آزاد نامید و گفت:"آزادی کردستان منوط به آزادی رهبری است. به همین دلیل جنبش زنان مصمم است که حصر پایان دهد و اینگونه به هویت آزاد دست یابد"

 

ایستادگی در برابر ظالمان وظیفه اخلاقی انسانی و سیاسی است

روناهی سرحد با قدردانی از فعالیت اعتصاب غذای لیلا گووَن، دولت ترکیه را دولتی زهرآگین خواند و افزود:"مقابله با ظالمان وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و سیاسی است. بدون شک لیلا گووَن از بشریت دفاع کرده و دست به اعتصاب زده است. هر کسی بخشی از مبارزه را بر دوش گرفته است. نیروهای گریلا در عرصه نظامی روزانه ضربات مهلکی را بر دشمن وارد می‌کنند. عملیات‌های گریلایی و تظاهرات خلق دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند."

 

با مقاومت ١۴ ژوئیه به حقیقت خود دست یافته‌ایم

وی سیاست‌های حاکم بر ترکیه اجرای قوانین فاشیستی خواند و با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر از سوی دولت ترک گفت:"برای مقابله با این وضعیت و همچنین صیانت از شرف، آزادی و اراده خود خلق باید بپاخیزند. ما خلقی هستیم که با مقاومت ١۴ ژوئیه به حقیقت خود دست یافته‌ایم. به همین دلیل حل مسئله در دست ماست. دشمن هر جایی را به زندان مبدل کرده است. به همین دلیل لازم است خلق‌های کرد و کرد و گروها و نهادهای آزادیخواه و دمکراتیک صدای خویش را بلند کنند و موضع خویش را بیان نمایند."

 

روناهی سرحد با اشاره به انتخابات آتی شهرداری‌ها، بر اداره شهرداری‌ها توسط خود مردم تأکید کرد.

 

خلق جنوب در مقابل حملات ایستادگی کنند

سرحد در پایان سخنان حملات حکومت اقلیم کردستان و ی.ن.ک به نهادها و سازمان‌های خلق را منافی با منافع خلق کرد و دمکراسی در کردستان خواند و گفت: حمله به دفاتر جنبش آزادی به خلق کرد، برادری و دمکراسی خدمت نمی‌کند بلکه به اشغالگران کمک می‌کند. این حملات آگاهانه صورت می‌گیرند. به همین دلیل اتحاد کردها اهمیتی حیاتی دارد. دولت ترک با این حملات سعی می‌کند اراده خلق جنوب کردستان را در هم بشکند. بدون شک باید پاسخی تند به این حملات داده شود. اگر در مقابل این حملات ایستادگی نشود فردا پس از جنب آزادی نهاد و یا حزبی دیگر هدف حمله قرار خواهد گرفت."