میهن‌دوستان سلیمانیه توطئه‌ی ۱۵ فوریه را محکوم کردند

​​​​​​​علی‌رغم مانع‌تراشی‌ها نیروهای امنیتی سلیمانیه هر کدام از سازمانهای زنان آزاد کردستان-رژاک و جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان، تجمعی را در محکومیت توطئه‌ی بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ بر علیه عبدالله اوجالان رهبر خلق برگزار کردند

شهین محمد رئیس مشترک منطقه‌ی سلیمانیه جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان، بیانیه‌ی تجمع را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است، همان طور که چندین ماه است فعالیتهای جنبش آزادی را ممنوع کرده‌اند، ما برای انجام تجمع ۱۵ فوریه به آسایش سلیمانیه مراجعه کردیم اما آنها به ما مجوز ندادند، ما این رفتار آسایش را محکوم می‌کنیم.

 

در ادامه‌ی بیانیه همچنین آمده است، در ۲٠مین سالگرد توطئه‌ی بین الدولی ۱۵ فوریه، یک بار دیگر این توطئه را محکوم می‌کنیم. همانطور که از ابتدا به شیوه‌ای تاریخی با این توطئه مقابله کردیم، امروز نیز با روح مقاومتگری و شعار" حصر را در هم خواهیم شکست، فاشیزم را نابود میکنیم، کردستان را آزاد خواهیم کرد" با هر توطئه‌ای مقابله می‌کنیم.

 

در بخش دیگری از بیانیه آمده است، در حالی که ۲٠ سال از این توطئه می‌گذرد، رهبر آپو با مقاومتی بی‌نظیر با حصر مقابله می‌کند، در زندانها و در هر چهار بخش کردستان و در خارج از کردستان هم با پیشاهنگی لیلا گوون، اعتصاب غذای سرتاسری با هدف پایان دادن به حصر در حال انجام است.

 

در پایان این بیانیه همچنین آمده است، توطئه‌ی بین‌المللی با همکاری دهها دولت و نیروهای مزدور کرد انجام شد. هدف این توطئه این بود که رهبری آزاد و جنبش آزادیخواهی پ.ک.ک و خلق آزادیخواه را در مقابل هم قرار دهند و آنها را نابود کنند. اما همه‌ی نقشه‌هایشان با شکست مواجه شد.