پژاک: آتش نوروز باید به دوزخ اشغالگران، متجاوزین‌ و واپسگرایان تبدیل شود

حزب حیات آزاد کردستان "پژاک" با انتشار پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز اعلام کرد؛"نوروز آغازی است برای فرا رسیدن بهار و سالی تازه، و آتش نوروز باید به دوزخ اشغالگران، متجاوزین و واپسگرایان تبدیل شود."

حزب حیات آزاد کردستان "پژاک" با انتشار پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز اعلام کرد؛"نوروز آغازی است برای فرا رسیدن بهار و سالی تازه، و آتش نوروز باید به دوزخ اشغالگران، متجاوزین و واپسگرایان تبدیل شود."

 

حزب حیات آزاد کردستان- پژاک در بیانیه خود آورده است:" امسال در حالی شادباش نوروز را اعلام میکنیم، که خلق کُرد در حال مبارزه‌ای بزرگ است. مبارزه برای کسب آزادی، با اتکا به نیروی خود به نیرویی تاثیرگذار در تحولات منطقه‌ای بدل گشته و تمام دنیا به این مهم واقف است که کُرد آزاد در مبارزه برای آزادی همچون پولاد است و پولاد هیچگاه خم نمیشود.

 

کُرد آزاد در فلسفه آزادی آزموده شده، از سویی حماسه کوبانی را می آفریند از سویی دیگر با اراده خود مقاومت تاریخی عفرین را شکل میدهد و با اتحاد خود علیه سیستم سرمایه‌داری، واپسگرا و دولت ملتها که درصدد کاشتن بذر نااُمیدی و سرخوردگی در بین خلق کُرد بر آمده، ایستاده‌اند."

 

این بیانیه می افزاید:" در این برهه حساس زمانی بسیار مهم است که با آنالیز صحیح مسائل بدانیم که حال مرحله آن است که آگاه باشیم اکنون ما در موقعیتی هستیم که میتوانیم انتخاب کنیم که با بنیان نهادن سیستمی جدید برای مدیریت بر جامعه بردگی و استثمار را همچون صده پیش برگزیند و یا اینکه سیسیتمی مبتنی بر مبنای زندگی آزاد را برای خود انتخاب کند.

 

بخشی از خلق ما با درک این حساسیت تاریخی، با وجود تمام ناملایمات راه مبارزه برای آزادی را پیش گرفته‌اند، و این بسیار مهم است که کردها با حفظ اتحاد و یکپارچگی خود به سوی زندگی آزاد گام برداشته و خود را از زیر یوغ بردگی برهاند. اشغالگران کردستان با به کارگیری ترفندهای گوناگون سعی در ایجاد رعب و وحشت، فریفتن و به حاشیه راندن کردها را دارند، اما زمان، سیاستها و افراد متفاوت هستند و در نهایت پیروزی با مردم است."

 

پژاک در بیانیه خود می افزاید؛ "نوروز یادآور قیام کاوه آهنگر در برابر اقتدار، شونیزم و دیکتاتورهایی چون سیسیتم حاکم بر ایران است. پائین کشیدن تندیس کاوه آهنگر در عفرین موجب بر افراشتن آن تندیس در سراسر کردستان خواهد شد و آن زمان است که جشن آزادی و نوروز را به تمامی آزادی خواهان شادباش خواهیم گفت. امروز باید هر کُرد آزادی‌خواه مسیر خود را انتخاب کرده و اشغال سرزمینش توسط بیگانگان را نپذیرد و به این مقاومت تاریخی ملحق شود."

 

پژاک ضمن تبریک نوروز باستانی به تمام شهدا و خانواده های آنان و همچنین همه مبارازان را آزادی تاکید کرد نوروز امسال را به مقاومت و رستاخیز برای دستیابی به آزادی، برابری و زندگی در خور ملت کُرد در چاربخش کردستان تبدیل میکنیم.