چهار فعال کارگری کُرد روانه‌ی زندان شدند

​​​​​​​به نقل از شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، چهار فعال کارگری کرد اهل کامیاران که در اردیبهشت سال ۹۵ به اتهام برگزاری و شرکت در مراسم روز کارگر دستگیر شده بودند، روانه‌ی زندان شدند

این چهار تن با نامهای آرام محمدی، شاهو صادقی، مهرداد صبوری و امید احمدی در اردیبهشت ۹۵ به اتهام برگزاری و شرکت در مراسم روز کارگر دستگیر شده و به بازداشتگاه ستاد خبری شهر سنه منتقل شدند که پس از یک هفته بازجویی به قید وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

 

در مهرماه همان سال جلسه‌ی دادگاهی این فعالین کارگری به همراه دو تن دیگر با نامهای روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری در دادگاه انقلاب شهر سنه برگزار شد و با اتهام تبلیغ علیه نظام، مهرداد صبوری، دلنیا صبوری، روژین ابراهیمی، امید احمدی هر کدام به یک سال حبس و آرام محمدی و شاهو صادقی هر کدام به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

 

در مهرماه امسال جلسه ی دادگاه تجدید نظر این فعالین کارگری برگزار شد و غیر از روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری که حکم آنه به ۳ روز حبس کاهش یافت، حکم چهار تن دیگر عینا تایید شد.

 

در تاریخ ۲۷ و ۲٨ آذر آرام محمدی و شاهو صادقی ودر ۲۹ آذر مهرداد صبوری و امید احمدی توسط دادگستری شهر کامیاران فرا خوانده شده و،جهت تحمل حکم حبسشان روانه ی زندان شدند.