ک.ج.ک: همبستگی و مبارزه مشترک خلق‌ها راه دستیابی به پیروزی است

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در بیانیه‌ای به مناسبت کودتای ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ در ترکیه بر همبستگی میان خلق‌ها برای تحقق دمکراسی و آزادی تأکید کرده است

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در بیانیه‌ای به مناسبت کودتای ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ در ترکیه بر همبستگی میان خلق‌ها برای تحقق دمکراسی و آزادی تأکید کرده است

 

به مناسبت سالروز کودتای ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ك.ج.ك بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

ک.ج.ک در آغاز بیانیه می‌گوید:"٣٨ سال از کودتای فاشیست‌ها در ١٢ سپتامبر می‌گذرد. از تمام شهیدان راه آزادی تجلیل می‌نماییم و به زخمی‌های مبارزه احترام می‌گذاریم. در آن دوره دهها روشنفکر، سیاستمدار و فعال به زندان محکوم شده و تحت شکنجه قرار گرفتند. هیچ کدام از درد‌هایی را که در آن سالها بر ما تحمیل کردند فراموش نکرده و آنان را زمینه‌ای برای دستیابی به ترکیه دمکراتیک و کردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک خواهیم نمود.

 

ک.ج.ک در ادامه هدف از کودتای مذکور را نابودی جنبش دمکراتیک و آزادیخواهانه ترکیه با پیشاهنگی مبارزان خلق کُرد اعلام کرده می‌گوید: به همین دلیل تمام کردستان از نو اشغال شده و به زندان بزرگی مبدل شد. کودتاگران چنان اندیشیده‌ بودند که چنان حمله‌ای به کردستان صورت گیرد که سوسیالیست‌ها و انقلابیون کرد برای ۵٠ سال دیگر هم توانایی قد علم کردن را از دست دهند."

 

ک.ج.ک سپس به اعتصاب غذای ١۴ ژوئیه ١٩٨٢ پرداخته که از سوی انقلابیون جنبش آزادیخواهی "کمال پیر" و "محمد خیری دورموش" صورت گرفت و سرانجام با شهادت آنها به ثمر رسید.

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در پایان خاطرنشان کرده است "امروز راه ابراهیم کایپاک‌کایا، دنیز گزمیش و ماهر چایان برای مبارزه با فاشیسم در ترکیه همچنان پررهرو است. مبارزه مشترک خلق کُرد و مبارزان ضد فاشیست جوامع ترکیه دارای اهمیت حیاتی است. تا زمانی که به اهمیت مبارزه مشترک واقف نباشیم مبارزه علیه فاشیسم بشیوه بایسته ارتقا نمی‌یابد. برای پایان دادن به فاشیسم و دیکتاتوری مبارزه مشترک لازم است."