کودار: اهانت به مقدسات مسلمانان اوضاع کنونی در عفرین را سخت‌تر خواهد کرد

کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار بیانیەای در رابطه به برخی واکنش‌ها پس از اشغال عفرین توسط گروههای تبه‌کار وابسته به ترکیه منتشر کرده و کردها را از اهانت به مقدسات مسلمانان برحذر داشته است

کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار بیانیەای در رابطه به برخی واکنش‌ها پس از اشغال عفرین توسط گروههای تبه‌کار وابسته به ترکیه منتشر کرده و کردها را از اهانت به مقدسات مسلمانان برحذر داشته است.

 

کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار در بیانیەای نوشته است: خلق کُرد به درازای مبارزات آزادیخوهانه و هویت‌طلبانه خود با رنج و آلام زیادی مواجه شده و هربار صدای حق‌خواهی آنها تحت عنوانی خفه شده است. روزی با نام جنگ با "مجوس" و "آتش‌پرست" و روزی تحت نام "ترک‌های کوهستانی" و "عوامل بیگانه".  اما پرواضح است که اینها بهانەهایی برای سرکوب برابری طلبی کردها با اهداف سلطه‌جویانه و منفعت‌طلبانه از سوی کسانی بوده که به غیر از قدرت و مادیات هیچ خدایی نمی‌شناسند. آنها ادیان، به ویژه اسلام را مورد استثمار قرار داده و بیشترین لطمه را به آن زدەاند.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه هجوم به عفرین نیز در راه اسلام نبوده است، از شخصیتهای مذهبی که جنبه دینی به چنین حملاتی می‌بخشند به عنوان "تاجران دین" نام برده و آنرا "اقدامی شیطانی" توصیف کرده است.

 

کمیته ادیان و باورداشت‌های کودار با اعلام آنکه بجای خود ادیان، باید این قرائت از دین مورد محکوم شود، افزوده است برخی اقدامات صورت گرفته علیه اسلام و قرآن کتاب مقدس مسلمانان که در فضای مجازی منتشر شده است، در واقع مشروعیت‌بخشی به داعش و اردوغان و باز کردن دست آنها برای کشتار کردها تحت نام کفار است.

 

کمیته ادیان کودار، کردها را از چنین اقداماتی برحذر داشته و تأکید کرده است این اقدامات شرایط مردم عفرین را سخت‌تر خواهد کرد و اردوغان را خوشحال می‌کند.

 

کودار در پایان بیانیه از موضع عالمان دینی کردستان که با صدور بیانیه مشترک اردوغان را محکوم و خارج از دین عنوان کرده‌اند قدردانی کرده است.