رژیم تروریستی ترکیه چوپان عفرینی را ربود و مدعی شد؛"پ.ک.ک ای گرفتیم"(!)

خانواده هورو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات اعلام کردند که محمد کمال تنها چوپان بود و از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده است.

ارتش ترکیه در سالهای آغازین دهه نود قرن بیستم به قتل‌عام خلق کُرد در شمال کردستان پرداخته و هزاران نفر را مفقود کرد. آنزمان رسانه‌‌های ترکیه پیاپی مدعی "پ.ک.ک ای‌ها را کُشتیم" می‌شدند. دولت ترکیه پس از ٢۶ دوباره به همان راه زد و اینبار در عفرین محمد کمال هورو، پدر ۵ کودک خردسال را دزدید و ادعا کرد که یک عضو پ.ک.ک را بازداشت کرده است. خانواده هورو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات اعلام کردند که محمد کمال تنها چوپان بود و از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده است.

 

محمد کمال روز نهم فوریه حین چرای احشام خود ناپدید شد. از این روز به بعد خبری از محمد دریافت نشد تا اینکه ارتش تروریستی ترکیه با کمک گروههای تبهکار القاعده تصاویری از دو روستایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و مدعی شدند؛ "پ.ک.ک ای‌ها را بازداشت کردیم." یکی از این دو روستایی که به اسارت درآمده‌اند محمد کمال پدر ۵ کودک خردسال است.

خانواده محمد در گفتگو با خبرگزاری فرات از دروغگویی دولت تروریستی ترکیه پرده برداشتند. روکن عارف همسر محمد گفت:"محمد آنروز چوپان بود و از ٢٠ روز پیش خبری از سرنوشت وی در دست نیست. همسر من یک کشاورز است. چند گوسفند هم برای نیاز روزانه به لبنیات کودکان داشتیم. آنروز محمد گوسفند‌ها را به چرا برد و دیگر برنگشت. چند روز پیش یکی از خویشان عکسی را به من نشان داد. تازه فهمیدیم که ترویست‌های ترکیه همسرم را به اسارت گرفته‌اند."

 

روکن با اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت همسرش اعلام کرده و گفت:" با پنج فرزندم کمال، عارف، رندِ، سارا، نرگس از ٢٠ روز پیش چشم براه برگشتن محمد هستیم. ما غیرنظامی هستیم. به شدت نگران وضعیت و سرنوشت محمد هستیم."

 

کمال هورو پدر محمد در سخنانی گفت:"محمد چند رأس گوسفند را به چرا برد و دیگر برنگشت. تصاویری از محمد را به ما نشان دادند. محمد پنج کودک خردسال دارد. او جنگجو نیست تا در حین نبرد بازداشت شده باشد. چوپان بود و مشغول چرای دام. آنها در خاک آبا و اجدادی خود زندگی می‌کنند. من توانایی بزرگ کردن پنج کودک را ندارم. اشغالگران از جان ما چه می‌خواهند؟ خاک مال ماست. میهن مال ماست. ما مثل دیگران خاک خلق‌ها را اشغال نکرده‌ایم. در هر صورتی زندگی ما در این سرزمین و مرگ ما هم در این سرزمین خواهد بود. هیچ نیرویی نمی‌تواند ما را از خاکمان بیرون کند."