"عفرین از ارزشهای بشری دفاع می‌کند"

کردستانی‌های مهاجر در کشورهای اروپایی بر دامنه فعالیت‌های اعتراضی علیه حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه در عفرین می‌افزایند

کردستانی‌های مهاجر در کشورهای اروپایی بر دامنه فعالیت‌های اعتراضی علیه حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه در عفرین می‌افزایند

 

دهها هزار نفر از کردهای ساکن در بیشتر شهرهای اروپایی با حضور در میادین و خیابان‌های اصلی به راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

 

کردهای ساکن در شهر هایلدسهایم کشور آلمان با همکاری حزب چپ این كشور میتینگی را برگزار کردند. ریتا کروگر یکی از نمایندگان حزب چپ طی سخنانی در میتینگی که در مقابل کلیسای ژاکوب برگزار شد گفت:"خلق عفرین تنها نیست"، ژاگ دایسر و ویلهلم دسوی از نمایندگان دیگر این حزب هم در اظهارات خود تصریح کردند:"این فعالیت تنها مختص کردها نیست، علیه داعشی‌هایست که در مقابل گردانهای مبارزان زن جنگیدند و علیه اردوغانیست که با داعش دست به سوداگری زد و اکنون روزنامه‌نگاران ما را به زندان فرستاده است. لازم است نام پ.ک.ک هر چه زودتر از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شود. داعش و اردوغان دشمن ما هستند و در واقع تروریست خود این دو هستند. پ.ک.ک تروریست نیست." داهم خلق آلمان را فراخوانده و گفت:" در این لحظات زنان، کودکان و سالمندان در عفرین کشته می‌شوند، آنان برای آزادی و ارزشهای انسانی و حقوق زنان در مقابل داعش جنگیدند، این مبارزه، مبارزه آلمانی‌ها هم می‌باشد، به اشغالگری اردوغان در عفرین پایان دهید و اسلحه و مهمات ساخت آلمان را از سر کردستانی‌ها بردارید." داهم در ادامه تصریح کرد که کردها برای دمکراسی مبارزه می‌کنند و وی مبهوت اندیشه‌های رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان است.

 

در برلین و کُلن كشور آلمان میتینگ و راهپیمایی همچنان ادامه دارد. شرکت کنندگان در شهر کلن پلاکارد بزرگی را با خود حمل می‌كردند که روی آن مضمون "عفرین از ارزشهای بشری دفاع می‌کند" نوشته شده بود. اعلام شد که روز دهم فوریه راهپیمایی باشکوهی در این شهر برگزار خواهد شد.

در مونشن، هانوفر، هامبورگ، مانهایم و برمن هم تظاهرات و راهپیمایی در همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین برگزار شد. در این فعالیت‌ها از خلق برای مشارکت در راهپیمایی بزرگ دهم و چهاردهم فوریه دعوت به عمل آمد.

در پاریس پایتخت فرانسه و شهر ماریگنان این کشور، در شهرهای زوریخ، دلموت و فرایبورگ سوییس هم تظاهرات برای اعلام حمایت از مقاومت عفرین برگزار شد و شرکت کنندگان با سردادن شعار "ترکیه تروریست"، "اردوغان قاتل" از پارلمان اروپا، شورای حقوق بشر سازمان ملل و یونیسف خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم ترکیه شدند.