ق.س.د بیلان چهل و یکمین روز مقاومت‌ تاریخی عفرین علیه رژیم غاصب ترکیه را منتشر کرد

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه دمکراتیک در گزارشی آمار مربوط به ٢۴ ساعت مقاومت تاریخی عفرین در چهل‌ویکمین روز نبرد با اشغالگران را اعلام کرد.

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه دمکراتیک در گزارشی آمار مربوط به ٢۴ ساعت مقاومت تاریخی عفرین در چهل‌ویکمین روز نبرد با اشغالگران را اعلام کرد.

 

در گزارش مذكور آمده است:

"علیرغم قطعنامه ٢۴٠١ شورای امنیت سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس یکماه در سوریه، اما وحشی‌گری ارتش ترک علیه منطقه عفرین همچنان ادامه دارد و نقض مبانی بین‌المللی را ادامه می‌دهد. ارتش غاصب ترکیه تمام تکنولوژی خود را برای نابودی خلق عفرین مورد استفاده می‌کند. با توجه به این امر نیروهای ما حق دفاع مشروع را بکار گرفته و به حملات اشغالگران پاسخ دادند.

 

نتایج عملیات به این شرح است:

بخش جندرس

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وی با تمام توان سعی در پیشروی طی چند روز اخیر کردند و روستاهای رمادیه وهمیلکا را از عصر چهارشنبه هدف توپباران شدید قرار دادند. توپباران به خانه و مزارع ساکنان آسیب وارد کرد.

 

بخش مابتا

ارتش غاصبگر ترکیه روستاهای این بخش بویژه روستای میرکان را هدف توپباران شدید قرار داد. در این حملات یکی از ساکنان به ‌شهادت رسید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش اشغالگر ترکیه در پنجشنبه شب روستای بیدنه را بمباران کرد و سپس با هلی‌کوپتر و آتش توپخانه روستاهای اطراف را هدف قرار داد.

 

بخش راجو

از اوایل بامداد (پنجشنبه) مابین نیروهای ما و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه/ مزدوران وابسته درگیری شدیدی در اطراف روستای جنگه روی داد و این درگیری تا عصر دیروز ادامه یافت. همچنین از اوایل بامداد هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه روستاهای حاج خلیل بمباران کردند. گزارش‌ها حاکی از جانباختن و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این روستا است. هواپیماهای ترکیه سپس روستای هوبکا را بمباران کردند.

همچنین تلاشهای رژیم اشغالگر برای اشغال روستای بلیلکا با مقاومت روبرو گردید و درگیری تا لحظه تنظیم این گزارش (عصر پنجشنبه) ادامه یافت. نیروهای ما یک خودرو زرهی نفربر ارتش ترکیه را منهدم کردند.

 

بخش بِلبِله

تلاش رژیم ترکیه برای پیشروی در روستای باغچه با پاسخ درخور نیروهای ما روبرو شد و درگیری سنگینی روی داد و هم‌اکنون ادامه دارد.

 

بخش شیه

هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترکیه روستای ارنده را بمباران کردند و بمباران این منطقه تا زمان تهیه گزارش ادامه داشت."