ق.س.د: جنازه ٣٨ نظامی ارتش ترکیه و تبهکارانش در میدان کارزار  به‌ جا ماندند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای کتبی بیلان حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در برابر کانتون عَفرین را انتشار داد

 

 

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای کتبی بیلان حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در برابر کانتون عَفرین را انتشار داد.

 

بیانیه مبارزان ق.س.د بدین گونه می باشد:

 

" اکنون مدت دو روز است که دولت ترکیه از زمین و هوا به منازل شهروندان در مرکز عَفرین حمله می‌کند. در روز گذشته هواپیماهای جنگی ارتش غاصب ترکیه ابتدای شهر عفرین را هدف قرار داده و خسارات زیادی به منازل شهروندان وارد کردند. در همان روز نیز واحدهای توپخانه‌ای ارتش ترکیه محلات این شهر را هدف قرار داده که منجر به جانباختن یک غیره نظامی و زخمی شدن چهار تن شد.

 

همچنین ارتش غاصب ترکیه و تبهکارانش با پشتیبانی توپخانه‌ای درصدد حمله به روستای شیخ‌ورز منطقه بلبلا شدند که با پاسخ شدید مبارزان مجبور به فرار شدند. این درگیری‌ها ساعت ها ادامه داشت.

 

دو روستای زیتوناک و دوراقلیای این منطقه نیز هدف حملات توپخانه‌ای و بمباران هواپیماهای جنگی دولت ترکیه قرار گرفت.

 

ارتش غاصب ترکیه و تبهکارانش درصدد بودند که در روستای سارنجَک منطقه شَرا پیش بروند که با پاسخ سنگین مبارزان ق.س.د روبرو شدند. در اطراف این روستا درگیری شدیدی تا ظهر روی داد و در نتیجه جنازه شمار زیادی از نظامیان دولت ترکیه و تبهکارانش در میدان کارزار رها شد.

 

رسانه‌های دولت استعمارگر نیز اعلام کرده بود که روستای سارنجک را به کنترل خود درآورده‌اند و ما اعلام می داریم که این دروغی بیش نیست برای فریب جامعه ترکیه.

 

همچنین روستاهای اَزدی بالفون، عرب ویران و عومرا نیز هدف حملات راکتی ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفت.

 

در منطقه شییا نیز تمام جبهه‌های نبرد و مواضع مبارزان هدف حملات توپخانه‌ای و بمباران هوایی قرار گرفت.

 

درگیری‌ها در منطقه جندرسی نیز با شدت ادامه دارد و دولت اشغالگر ترکیه با حملات جنگنده‌های هوایی خود درصدد پیشروی است که با مقاومت بی‌همتای مبارزان با شکست همراه بود.

 

 تبهکاران در روستای حج اسکندر تلاش کردند که به مواضع مبارزان ق.س.د حمله کنند که با پاسخ سنگین مبارزان، زیان زیادی بر آن‌ها متحمل شد.

 

همچنین مبارزان ما در اطراف روستای دیِر بَلوط  به مواضع ارتش نظامی ترکیه و تبهکارانش حمله کرده و آن‌ها را درهم شکستند. در این درگیری‌ها به طور مشخص ٣٨ نظامی ارتش و تبهکاران وابسته به او به هلاکت رسیده و خسارات زیادی نیز به آن‌ها وارد آمد. ارتش ترکیه مجبور به فرار از میدان کارزار شد.

 

همچنین در دو روستای محمدیه و دیِوا مابین مبارزان و نظامیان غاصب ترکیه و تبهکارانش درگیری شدیدی روی داد. این دو روستا نیز زیر آتش شدید توپخانه‌ی دشمن قرار گرفت.

 

درگیری‌های شدید از روز گذشته در روستای آخچِه منطقه جندرسی مابین مبارزان ما و نظامیان ارتش ترکیه و تبهکارانش ادامه دارد. مبارزان دو حمله دشمن را درهم شکسته و ضربات سنگینی بر آن ها وارد کردند".