ق.س.د نتایج نوزدهمین روز مقاومت عفرین را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک‌ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌های نوزدهمین روز مقاومت تاریخی عفرین نیروهای ق.س.د علیه ارتش غاصب ترکیه و تبهکارانش را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک‌ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌های نوزدهمین روز مقاومت تاریخی عفرین نیروهای ق.س.د علیه ارتش غاصب ترکیه و تبهکارانش را اعلام کرد. ق.س.د در این بیانیه تصریح کرده که ۵ تبهکار کشته شدند و اجساد ده‌ها تبهکار که طی درگیری‌های روزهای گذشته کشته شده‌اند، به دست مبارزان افتاده است.

 

متن بیانیه به شرح زیر است :

میدانکه

ارتش اشغالگر ترکیه ساعت ۳ چهارشنبه شب روستای میدانکه از توابع منطقه‌ی شیا را توپباران کرد و مکان‌های آموزشی و منازل غیرنظامیان را هدف قرار داد .

 

صبح چهارشنبه ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، یک ایستگاه آبی در کانتون عفرین را هدف قرار داده و خسارت زیادی را به آن وارد آوردند. تیم‌های تخصصی سعی در ترمیم این ایستگاه آبی دارند.

 

جندرس

چهارشنبه شب ساعت٠٣:٣٠ نیروهای ما تحرکات یک خودروی نظامی ارتش ترکیه را تحت نظر قرار داده و در روستای حمامه خودروی مذکور را منهدم کردند .

قبل از ظهر چهارشنبه آرامگاه شهدای "شهید سیدو" آماج حملات توپخانه‌ای قرار گرفت .

 

طی ساعات بعد از ظهر [دیروز]، نیروهای ما تحرکات ارتش اشغالگر ترکیه در اطراف روستای حمامه را زیر نظر قرار دادند و اهداف نظامی خود در این منطقه را محقق ساختند .

 

راجو

طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه، منطقه‌ی راجو از سوی ارتش اشغالگر توپباران گردید و بر اثر این توپباران‌ها، خسارت زیادی به منازل غیرنظامیان وارد آمده است .

 

ارتش اشغالگر ترکیه از جبهه‌ی روستای بابلیکا دو مرتبه قصد پیشروی در منطقه را داشت اما با پاسخ کوبنده‌ی مبارزان ق.س.د مواجه گشته و ضربات مهلکی را متحمل شد .

 

شِرآوا

دیروز ساعت ۱۰ ، روستاهای منطقه آماج حملات توپخانه‌ای قرار گرفت و خسارت زیادی به منازل شهروندان غیرنظامی وارد آمد.

 

بلبله

پس از اینکه چهارشنبه شب ارتش ترکیه و تبهکارانش در این منطقه ضربات مهلکی را متحمل شدند، باری دیگر با حمله به روستای شیخورزی سعی در تصرف آنجا داشتند. با پاسخ مبارزان به این حمله، در منطقه درگیری روی داد و ده‌ها سرباز ارتش ترکیه و تبهکارانش کشته و زخمی شدند. توپباران منطقه ادامه دارد و هرنوع سلاحی به کار برده می‌شود .

 

روز سه‌شنبه ارتش ترکیه در جریان توپباران منطقه، نوعی سلاح ناشناخته را به کار برد که در اثر آن مبارزان ما دچار تنگی نفس شدند. گفته می‌شود که این نوع اسلحه بر ۲۰ تبهکار ارتش ترکیه نیز تاثیر گذاشته است .

 

همزمان با درگیرهای روستای شیخورزی، نیروهای ما عملیاتی را علیه ارتش اشغالگر در تپه‌ی روستای توبالا انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات تپه‌ی مذکور پاکسازی شده و تعدادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند .

 

همچنین نیروهای ما، صبح دیروز روستای مرزی باخجی را آزاد کردند .

 

در روستای کوری نیز میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه درگیری روی داد و در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدن ۵ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه محرز گردیده است و بیشتر از ۲۰ جسد که متعلق به تبهکاران می‌باشد به دست مبارزان افتاد.

 

کوبانی

نظامیان ارتش ترکیه بیشتر از یک ساعت، روستای زورمخاره در نزدیکی رود فرات را توپباران کردند .